van der Horst

BRASS Racing wordt BRAXX Racing en is opnieuw ambitieus

Jerry De Weerdt - Braxx Racing Ford Mustang
Jerry De Weerdt - Braxx Racing Ford Mustang
Brass Racing, het team rond Jerry De Weerdt, verandert van naam omdat deze naam reeds was geregistreerd in Duitsland en ook actief is in de autosector. Geen aangenaam nieuws voor het team uit Reet, maar er zijn ergere dingen in het leven. BRASS was nu eenmaal een begrip geworden in de autosportwereld.
  • Shopa
Marc Goossens - Braxx Racing Ford Mustang
Marc Goossens - Braxx Racing Ford Mustang
Jerry De Weerdt: “Brass is de Engelse vertaling van de legering messing, een product dat we beroepsmatig gebruiken bij Begetube nv en Ivar nv. We moesten dus een naam vinden die dicht aanleunt en we wilden BRAZZ gebruiken. Maar ook dat stootte op verzet vanuit dezelfde hoek, waarop we hebben geopteerd voor BRAXX. Het was dit of een totaal andere naam. Braxx en Brass liggen fonetisch dicht bij elkaar en zodoende was de keuze snel gemaakt”

Jerry De Weerdt
Jerry De Weerdt
“In 2017 komen we op de markt als BRAXX Motors met daaronder de afdelingen BRAXX Racing, BRAXX Performance en BRAXX Classic Cars. Om dat allemaal op een overzichtelijke manier onder te brengen wordt binnenkort aangevangen met de bouw van onze nieuwe werkplaats en showroom in Reet. Onder BRAXX Performance prepareren we recente Ford Mustangs voor op de weg. Niet alleen het elektronische gedeelte, maar ook remmen, ophanging en carrosserie krijgen bij ons de nodige aandacht. Verder is er ook BRAXX Classic Cars dat zich vooral concentreert op aankoop en verkoop van Amerikaanse classic cars. En BRAXX Racing staat in 2017 uiteraard opnieuw in het teken van de Nascar Whelen Euro Series en de LMV8 Oval Series”.

Bij BRAXX Racing kijkt men tevreden terug op 2016 en voor 2017 liggen de plannen reeds op tafel.

Marc Goossens & Jerry De Weerdt
Marc Goossens & Jerry De Weerdt
“Vorig seizoen is het team er met zevenmijlslaarzen op vooruit gegaan. Vooral de komst van Marc Goossens heeft ons doen groeien door zijn grote ervaring inzake afstelling. De bedoeling is om opnieuw met twee wagens aan de start te komen en er zijn gesprekken om Marc Goossens opnieuw in ons team op te nemen binnen de Elite 1. Verder wordt het chassis van mijn wagen vernieuwd, want ik reed met het oudste chassis van het peloton".

Braxx Racing Service Truck
Braxx Racing Service Truck
"Voor mij is het mijn vijfde seizoen dat ik aanwezig ben in de Nascar Whelen Euro Series en mijn derde full season. Vorig jaar combineerde ik de Elite 1 en Elite 2. Ik werd derde in de Klasse Challenger binnen Elite 1 en won ik in Elite 2 de Klasse Legend. Deze Klasse is in 2016 samengevloeid met de Klasse Gentlemen die ik in 2015 ook reeds op mijn palmares mocht bijzetten”.


Jerry De Weerdt - Braxx Racing Ford Mustang
Jerry De Weerdt - Braxx Racing Ford Mustang
“Het is duidelijk dat BRASS Racing vorig jaar een goed seizoen kende met vooral een grote vooruitgang op technisch vlak. We hebben nu extra investeringen gedaan om nog professioneler voor de dag te komen. We zijn nog op zoek naar een derde piloot die de Elite 2 kan rijden met de wagen waarop normaliter opnieuw Marc Goossens zal rijden indien de gesprekken in de goede richting evolueren”.

Jerry De Weerdt - Braxx Racing Ford Mustang
Jerry De Weerdt - Braxx Racing Ford Mustang
“Wat mijn ambitie betreft, wil ik uiteraard mijn Legend titel in Elite 2 verdedigen en na mijn 11de plaats algemeen de top 10 binnen duiken. Vorig seizoen ben ik als derde in Legend vertrokken richting Adria waar ik twee Italianen achter wij wist te houden en als leider naar de afsluitende races in Zolder kon vertrekken. Ik heb kunnen stand houden en dat is me het best bijgebleven. Ik wil deze titel verdedigen terwijl in Elite 1 een aanval ga doen op de Challenger titel”.

Jerry De Weerdt
Jerry De Weerdt
“Naast de Nascar Whelen Euro Series heb ik vorig seizoen ook tweemaal geproefd van de LMV8 Oval Series die zes wedstrijden actief zijn op de oval van Venray. Daarvoor ben ik gaan aankloppen bij Hendriks Motorsport omdat deze wagens specifiek zijn gebouwd voor oval. Ik heb deze wagen nu overgekocht en we gaan ook dat seizoen aanvangen met onze eigen infrastructuur. Maar de Nascar Whelen Euro Series krijgt prioriteit. Net zoals in de Nascar Whelen Euroseries zal mijn echtgenote in de rol van spotter kruipen, want iedere piloot heeft zijn eigen spotter en niet meer de koersdirectie zoals in het verleden”.

“We kijken nu reeds reikhalzend uit naar het nieuwe seizoen en hopelijk is dit opnieuw met 'The Goose' aan boord”.

Foto's: Niels Vaeck, Martijn Wouters, Marnik Mouchaers & Ronald Janssens              

 


Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Nascar Whelen Euro Series op maandag 16 januari 2017.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons