van der Horst

Brazilië: Vrije trainingen: Rosberg sneller dan Hamilton

Nico Rosberg - Mercedes AMG
Nico Rosberg - Mercedes AMG
Nico Rosberg was in de vrije trainingen voor de GP van Brazilië tweemaal sneller dan zijn teammaat Lewis Hamilton. Zoals gewoonlijk was het Mercedes F1 team weer dominant en plaatste zijn beide rijders bovenaan de tabellen in beide vrije sessies op vrijdag. Zoals verwacht vergt het circuit van Sao Paulo veel van de banden en slijten zowel de zachte als de medium rubbers snel. In de namiddag moest meermaals de rode vlag boven gehaald worden onder meer voor een brand op de Ferrari van Fernando Alonso.
Nico Rosberg beet in de morgen de spits af met een ronde in 1:12.764 waarmee hij twee tiende seconde sneller was dan Lewis Hamilton. Daniil Kvyat, Fernando Alonso en Felipe Massa vervolledigden de top vijf. De zesde tijd was voor Max Verstappen die niettegenstaande enkele foutjes opnieuw een sterke indruk naliet. De Nederlander bleef immers ervaren rijders als Pastor Maldonado, Kimi Räikkönen, Kevin Magnussen en Daniel Ricciardo voor. Toekomstig Sauber piloot Felipe Nasr nam nog eens het stuur van de Williams van Bottas en realiseerde de twaalfde tijd. Daniel Juncadella zette dan weer de Force India van Pérez in de bandenmuur.

Fernando Alonso - Ferrari
Fernando Alonso - Ferrari
De top twee was in de namiddag identiek aan die van de eerste sessie, Rosberg was opnieuw sneller dan Hamilton. De Duitser realiseerde zijn snelste ronde nu in een tijd van 1:12.123 en was daarmee opnieuw twee tienden seconde sneller dan zijn teammaat. Kimi Räikkönen klokte uiteindelijk de derde tijd maar de Fin reed op de limiet en bevond zich meermaals naast de baan. De Ferrari van Alonso vatte vuur maar de Spanjaard klasseerde zich op de zevende plaats. Daniel Ricciardo (Red Bull) sloot de namiddag af met de vierde tijd voor Valtteri Bottas (Williams) en Felipe Massa (Williams). Kvyat (Toro Rosso) klokte af als achtste, een plaats voor Vettel.

Foto's: Mercedes AMG Petronas & Racing International Photography



  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons