van der Horst

Verschueren als leider naar slotdag in Wallonie

Vincent Verschueren - Skoda Fabia R5
Vincent Verschueren - Skoda Fabia R5
Vincent Verschueren begint aan de slotdag van de Rally van Wallonië met een voorgift van 7.5 seconden op Cédric Cherain. De Oost-Vlaming kon zijn voorsprong in de slotronde dus amper uitdiepen op de concurrentie.
Adrian Fernémont had het plannetje van Verschueren helemaal doorzien. Op Netinne klokte Verschueren zaterdagochtend en -middag twee keer een formidabele tijd maar tijdens de derde lus doorprikte Adrian Fernémont het plannetje van de Oost-Vlaming en pakte de besttijd. Cédric Cherain kreeg opnieuw drie seconden om de broek van Fernémont en Verschueren maar sloeg stevig terug door de laatste drie proeven van de dag op zijn naam te schrijven. Daardoor een nagenoeg status quo in de algemene stand, want Cherain volgt nu op 7.5 seconden van Verschueren die zijn voorsprong niet verder kon uitdiepen. Adrian Fernémont volgt op 20.5 seconden als derde.

De tegenstand volgt al ver achter het koptrio. Olvier Collard is vierde op 1:15. Manu Canal-Roblès is in de Skoda Fabia WRC voorlopig vijfde maar nu ol op drie minuten. Xavier Bouche valt terug in de stand na een penalty van drie minuten. Sébastien Bédoret knokte zich naar de vijfde plaats, geholpen door de lekke band van Bouche.

Patrick Snijers is niet langer eerste niet Skoda. Hij is nu negende in zijn Porsche GT 997 maar moest Achiel Boxoen in de Ford Fiesta R5 nog laten voorgaan Boxoen klokte een heel sterke vierde tijd op de slotproef, onder meer sneller dan Adrian Fernémont.

In R2 is Timo Van der Marel een minuut sneller dan Grégoir de Mévius die wel leidt bij de Juniors. Bij de historics leidt Paul Lietaer, al heeft die wel nog twee proeven te gaan deze zaterdag.

Zondag zijn er nog acht proeven.

Foto: RIP



Dit artikel werd gepubliceerd door Sandro Delaere in Belgian Rally Championship op zaterdag 28 april 2018 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rally van Wallonië.
  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons