van der Horst

Zandvoort: Autosport.be Junior Trophy: Wie verslaat Belgium Racing?

Trophée de Bourgogne: De race in beeld gebracht
Dit weekend wordt in Zandvoort de derde meeting van het BRCC 2014 verreden en na twee wedstrijden heeft Belgium Racing de volledige top 3 in handen binnen het Junior Championship. Het duo Bart Van Haeren en Peter Hoevenaars bijt de spits af in Porsche 991 Supercup die uitkomt in Endurance Cup, de tussenstand waar beide heren eveneens aan de leiding staan. Dylan Derdaele, actueel tweede in Endurance Pro, staat op de eenzelfde plaats in de Junior-ranking, ex aequo met Guillaume Mondron en Martin brVan Hove. Aangezien Yannick Hoogaars en Christoff Corten beide elk één wedstrijd reden samen met Bart Van Haeren en Peter Hoevenaars volgen ze iets dieper in het klassement op de derde plaats, voor Alexis Van de Poele die de eerste leider was in de tussenstand.
  • Shopa
Skylimit Yokohama Racing Team - Porsche 996 GT3 Cup
Skylimit Yokohama Racing Team - Porsche 996 GT3 Cup
Vooral de 21-jarige Bart Van Haeren is gebrand om niet alleen de algemene titel te viseren, maar ook om het junior kampioenschap te winnen op het einde van het seizoen. Van Haeren maakte zijn debuut op 17-jarige leeftijd in de VW Fun Cup om dan via enkele omzwervingen in onder meer de Winter Endurance Series, de 12H van Spa en de 1000 km van Zolder in 2012 bij Skylimitevents te belanden. Hij werkte een eerste volledig seizoen in het BRCC af met een Porsche 996 Cup van First Motorsport in Divisie GT Challenge. Dat eerste seizoen werd afgesloten met een derde plaats en in 2013 werd deze ingeslagen weg verder gezet. Vier races stonden op het menu en het seizoen werd afgesloten met een tweede plaats in GT Challenge. Een eerste algemene overwinning boekte Bart tijdens de recent verreden 1000 km van Zolder BGDC met een BMW.

24H Zolder: De startgrid in beeld gebracht
“Ik ben zeer blij dat vooral mijn mentor Andy Jaenen en First Motorsport me gesteund hebben in mijn eerste stappen in een groot kampioenschap. Ik heb enorm veel bijgeleerd en nu nog kan ik zodoende mijn dagelijkse job combineren met de trackdays van Skylimit waar ik zowel instructeur ben en ook de mensen kan coachen”.

Trophée de Bourgogne: De race in beeld gebracht
“Dit seizoen kreeg ik van Patric Derdaele de kans om aan een zeer sportieve prijs mijn kans te wagen in een Porsche 991 Supercup. Ik heb dat met beide handen aanvaard en heb hier uiteraard nog geen spijt van. De zeer competitieve wagen die vorig seizoen nog aan de slag was in de Porsche Supercup, gecombineerd met het ervaren team en de familiale sfeer binnen Belgium Racing is gewoon super. Ik heb afgelopen winter zeer hard getraind op conditie en ik hoop dat we de ingeslagen weg verder kunnen bewandelen. Even zag het er niet goed uit toen ik in Dijon kreeg af te rekenen met een doorboorde radiator; maar het team van Belgium Racing was outstanding tijdens de reparatie en we werden zodoende nog tweede”.

“Ik had eerst mijn zinnen gezet op de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux, maar dat bleek financieel niet haalbaar. Ik ben Patric dan ook heel dankbaar voor de geboden kans. We staan nu aan de leiding in de Endurance Cup en het Junior Championship en ik hoop dat we dat op het einde van het seizoen opnieuw mogen vertellen. Uiteraard heb ik dit niet alleen gerealiseerd en ik dank hierbij ook Peter Hoevenaars, Cristoff Corten, Yannick Hoogaers en uiteraard mijn trouwe sponsors”.

Trophée de Bourgogne: De kwalificaties in beeld gebracht
“Wat mijn ambitie is op termijn? Ik droom uiteraard om een professionele carrière uit te bouwen, maar dat zal zeer moeilijk worden gezien ik steeds afhankelijk ben van de goodwill van sponsors en teams. De Blancpain Endurance Series spreekt tot de verbeelding en daar heb ik heel veel voor over, maar eerst gaan we ons toespitsen op het BRCC en daar trachten om de titel in Endurance Cup richting Belgium Racing te stuwen en uiteraard het Junior Championship te pakken,” besluit een strijdvaardige Bart Van Haeren.

Foto's: Martijn Wouters & Racing International Photography



  • Circuit Zolder

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons