van der Horst

Buriram: Derde plaats voor Alessio Picariello

AAS Motorsport by Absolute Racing - Porsche 911 GT3 R (992)
AAS Motorsport by Absolute Racing - Porsche 911 GT3 R (992)
De tweede wedstrijd van de Fanatec GT World Challenge Asia in Buriram beloofde geen gemakkelijke te worden voor Alessio Picariello en Vutthikorn Inthraphuvasak. De AAS Motorsport by Absolute Racing Porsche mocht dan wel van op pole starten, maar gezien men tien seconden langer in de pits moest stil staan, moest men een strategische race afwerken wilde men hoog mikken. Dat lukte, want onze landgenoot en zijn Thaise teammaat eindigden op een derde plek, terwijl de winst naar Anthony Liu en Fabian Schiller ging in de Craft-Bamboo Racing Mercedes.
Bij de start kon Picariello toch een mooie voorsprong uitbouwen, die genoeg was om de succespenalty tijdens de pitstops weg te werken. Maar met twee full course yellows die maakten dat alle professionele piloten dicht bij elkaar zaten, wist men zeker dat het moeilijk zou worden om die voorsprong te behouden. Toch kreeg de Porsche nog een kans voor een mooie eindpositie, gezien hij de pits opzocht net tijdens een full course yellow. Van daaruit kon Inthraphuvasak zich een weg naar voren banen, maar strandde op een derde plaats, nadat twee wagens op het einde van de race elkaar raakten en daardoor direct de rode vlag uit kwam.

Hiermee moesten Picariello en Inthraphuvasak tevreden zijn met een derde plek, achter beide Craft-Bamboo Racing Mercedessen overigens, waar Liu en Schiller de beteren waren. Jeffrey Lee en Maximilian Götz bemanden de tweede wagen. Eigenlijk eindigde de AAS Motorsport by Absolute Racing Porsche als vierde volgens de einduitslag, achter de GH-TEAM AAI BMW, maar deze kreeg een penalty van 30 seconden voor die aanrijding op het einde. Met deze uitslag zullen Picariello en Inthraphuvasak richting Fuji trekken als leiders in het klassement.

Foto: Fanatec GT World Challenge Asia



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Circuit Internationaal op zondag 14 mei 2023.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons