van der Horst

C1 Racing Cup: Glen Finn (EMAX): “Met open armen ontvangen in België”

EMAX Motorsport - C1 Racing Cup
EMAX Motorsport - C1 Racing Cup
Snel nadat de C1 Racing Cup was gelanceerd in ons land, werd die formule ook razend populair in Groot-Brittannië. Het is dan ook geen verrassing dat de Britse teams lonken naar de Belgische competitie en de 24H C1 van Spa-Francorchamps. Een van de aanvoerders van die delegatie is de #470 van EMAX Motorsport, met teammanager Glen Finn aan het roer.
  • LTF
EMAX Motorsport hoeft aan de andere kant van het Kanaal niet meer voorgesteld te worden. 25 jaar ervaring in de autosport, van de Formule Ford tot de Radical Cup en de Ginetta-kampioenschappen, hebben geleid tot een deelname aan de C1 Racing Club. Een overstap naar races van de Belgische variant en natuurlijk de 24H C1 van Spa-Francorchamps – met een veertiende plek als voorlopig beste resultaat – was het logische gevolg. “De technische specificaties in België en Groot-Brittannië zijn niet identiek, maar uit respect voor de Belgische competitie hebben we enkele exemplaren omgebouwd om aan de C1 Racing Cup te kunnen deelnemen”, vertelt de teammanager.
 
De #470 wordt tijdens de 24 Uur bestuurd door ervaren rotten Paul O’Reilly, Peter Young en Peter Keen. De twee eerstgenoemden betwistten eerder al de wedstrijd op l’Anneau du Rhin en mogelijk staat in november ook Croix-en-Ternois op de agenda. EMAX brengt ook de #275 en de #283 aan de start in Francorchamps. “En zo vertoeven we bijna elk weekend wel ergens op een circuit”, lacht de Brit. “We zijn bovendien verzot op 24 uursraces, of het nu in Silverstone, Snetterton, Spa of Portimao is. De administratieve rompslomp om Groot-Brittannië te verlaten houdt ons niet tegen!”
 
Als Finn het Belgische kampioenschap moet omschrijven, komt één woord meteen ter sprake: solidariteit. “We zijn met open armen ontvangen door de Belgische organisatie en teams. We hebben bijvoorbeeld heel goede contacten met Kimy Racing en werken ook samen met PK4Fun. Als er onderdelen moeten uitgewisseld worden om een auto aan de eindmeet te krijgen, wordt er geen moment getwijfeld. Het is maar één van de vele redenen waarom we verliefd zijn geworden op de C1 Racing Cup.”

Persbericht C1 Racing Cup



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in C1 Racing Cup op woensdag 1 oktober 2025.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2025 Autosport.be - Contacteer ons