van der Horst

California 8H: HubAuto Ferrari wint race zonder neutralisaties

HubAuto Corsa Ferrari 488 GT3 #27
HubAuto Corsa Ferrari 488 GT3 #27
De HubAuto Corsa Ferrari 488 GT3 #27 van Miguel Molina, Nick Foster en Tim Slade heeft de tweede manche van de Intercontinental GT Challenge gewonnen, de California 8 Hours. De Taiwanese Ferrari kwam zeer sterk voor de dag op het circuit van Laguna Seca, in een wedstrijd die geen enkele neutralisatie kende en waar elke seconde winst of verlies meespeelde in de einduitslag.
Park Place vs. GruppeM
Park Place vs. GruppeM
De Ferrari nam voor het eerst de leiding in het tweede uur, nadat de KCMG Nissan GT-R NISMO GT3 #35 het openingsuur voor haar rekening had genomen. Een probleem met een van de wheelguns zorgde voor een iets tragere pitstop in het vierde uur, waardoor de leiding in handen kwam van de Park Place Motorsports Porsche 911 GT3 R van Müller/Jaminet/Dumas. De Porsche moest naar het einde toe het tempo laten zakken nadat de remmen achteraan hun beste tijd hadden gehad, het Frans-Duitse trio werd later derde op 20 seconden achterstand. De HubAuto Ferrari won uiteindelijk met een voorsprong van 12 seconden op de GruppeM Racing Mercedes-AMG GT3 #999 van Raffaele Marciello, Maxi Götz en Maxi Buhk, die tot aan het einde de druk hoog hield. Met hun tweede plaats nemen de drie heren ook de leiding in de IGTC-tussenstand.

Audi Sport Team WRT - Audi R8 LMS GT3 EVO
Audi Sport Team WRT - Audi R8 LMS GT3 EVO
De Audi Sport Team WRT Audi R8 LMS GT3 EVO van Dries Vanthoor, Frédéric Vervisch en Christopher Haase viel net naast het podium (+58s) en was de laatste wagen die geklasseerd werd in dezelfde ronde als de winaars. De Team Schnitzer BMW M6 GT3 #42 van Farfus/Tomczyk/Mostert vervolledigde de top vijf nadat deze werd teruggeslagen met een drive-through voor een aanrijding met de Land Motorsport Audi (zevende). Matt Campbell, Dennis Olsen en Dirk Werner, winnaars van de Bathurst 12H, parkeerden hun Wright Motorsports Porsche halverwege met versnellingsbakproblemen. De Team Motul Honda NSX GT3 van polesitter Mario Farnbacher kwam nooit echt in het stuk voor en werd dertiende na ophangingsproblemen. Opmerkelijk was ook het gebrek aan snelheid bij Bentley, Maxime Soulet, Markus Palttala en Lucas Ordonez werden op twee ronden achterstand als elfde afgevlagd met de #108. De zuster Bentley gaf op.

--- UITSLAG IGTC LAGUNA SECA CALIFORNIA 8H (PDF) ---

Foto's: SRO/Bogaerts



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Intercontinental GT Challenge op zondag 31 maart 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting California 8 Hours.
  • LTF

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons