van der Horst

Chevrolet stelt nieuwe Corvette C7 Stingray voor - eerste grote wijzigingen sinds de C5!

Corvette C7 Stingray
Corvette C7 Stingray
Zie hier de nieuwe Corvette! Dè sportscar van het Amerikaanse autoconcern GM heeft er een nieuw model bij, de Chevrolet Corvette C7 is geboren. Voor het eerst sinds lang (sinds de C5 - °1995) zijn er ook werkelijk grote fysieke wijzigingen te zien aan de Corvette. Naast de fantastische uiterlijke kenmerken heeft de C7 Stingray de eerder aangekondigde 6.2-liter V8 motor (gekend als de LT1) als krachtbron. De V8 levert een slordige 450pk en pakt uit met een koppel van 620 NM. Ook de naam Stingray zal u bekend in de oren klinken. Deze legendarische naam ging samen met de Corvette C3 (1968 - 1982) ten onder en ziet nu pas terug het daglicht.
  • Dreamdrive
Aluminium frame Corvette C7 Stingray
Aluminium frame Corvette C7 Stingray
De naam Stingray zal de C7 vervoegen zodra je voor het basismodel opteert. Wie de karakteristieken van deze C7 wat te min vindt, moet nog even afwachten want er is meer (en krachtiger!) op komst. Desondanks loopt de C7 van 0-100km/h in ongeveer 4 seconden dankzij zijn koolstofvezel/aluminium koetswerk. Dankzij dit nieuwe koetswerk verliest hij 45Kg ten opzichte van oude broer, de C6. 

Corvette C7 Stingray
Corvette C7 Stingray
Dat koetswerk is, zoals gezegd, voor eerst sinds de C5 serieus op schop genomen. De volledig hertekende achterkant valt daarbij erg op omdat hij op geen enkele andere Corvette lijkt. De achterlampen zijn niet rond en gegroepeerd, ietwat schuin, gepositioneerd. Aan de zijkant valt het kleine raampje op, terug van weggeweest sinds de sixties...

Corvette C7 Stingray
Corvette C7 Stingray
In tegenstelling tot veel moderne wagens, kent de C7 geen bredere wielbasis ten opzichte van zijn voorganger. Meer zelfs, de banden zijn iets smaller dan deze van zijn voorganger wat de stuurrespons zou moeten verbeteren en tevens het geproduceerde geluid lichtjes moet verminderen. Ook het gewicht van de bolide is ongeveer hetzelfde als dit van de voorganger, enkel de gewichtsverdeling werd verder geoptimaliseerd.

Interieur Corvette C7 Stingray
Interieur Corvette C7 Stingray
Voorts kent deze beauty de optie om op rustige momenten de helft van haar cilinders uit te schakelen om zo de nodige liters brandstof te besparen. De nieuwe manuele zevenbak is aangewezen, tenzij u liever het gemak verkiest dan kan u opnieuw opteren voor de zestraps automaat.  

Foto's: General Motors



  • STX Motorhomes

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons