Chili: Bandenspel domineert shakedown
En daarna... gebeurde weinig, heel weinig. Sébastien Ogier (Toyota) en Adrien Fourmaux (Ford) weigerden zelfs een poging te doen om een snelle tijd te zetten en ook de andere spaarden hun Pirelli Scorpio's, op enkelingen na.
Sami Pajari (Toyota) en Martins Sesks (Ford) wilden ervaring op doen en gingen nog vol, wat resulteerde in respectievelijk een derde en tweede tijd. En ook Esapekka Lappi (Hyundai), terug van even weggeweest, zocht naar het goede gevoel en graaide nog de besttijd mee, aan een snelheid van ruim 120 km/u gemiddeld.
Ook de WRC2'ers lieten zich niet verleiden en de meesten hielden het op één passage. Nikolay Gryazin (Citroën) zette de snelste tijd neer. WK-leider Oliver Solberg (Skoda) liet zich zelfs lusteloos een minuutje aansmeren.
De FIA heeft dan wel iets gevonden om de zondagetappes aantrekkelijker (maar ingewikkelder) te maken, met de shakedown hebben ze nog werk. Als ze in Parijs nu nog niet inzien dat de shakedown ideaal zou dienen als kwalificatie, ...
Foto: Hyundai Motorsport
Tweet