Corvette klaar voor 6 Uur van Spa
Veertien maanden later zegt technisch directeur Ben Johnson van het Corvette-fabrieksteam dat de, door Pratt & Miller geleide, organisatie optimistischer is op weg naar zijn nieuwste WEC-cameo op Spa-Francorchamps. Ondanks het feit dat het Belgische circuit een nieuwe locatie is voor het team.
Oliver Gavin en Antonio Garcia zullen in Spa rijden, terwijl Jan Magnussen en Mike Rockenfeller achter het stuur zaten voor de COTA-race. De C8.R heeft sinds de COTA-race vooral door een aangepaste Balance of Performance verandering ondergaan, inclusief een gewichtsvermindering van 5 kg waardoor het minimumgewicht van 1235 kg wordt bereikt.
"Ik denk dat we onze concurrenten er tenminste een beetje voor kunnen laten werken deze keer. Dat we met hen kunnen vechten op hun thuisbasis", vertelde Ben Johnson aan Sportscar365. "Ik denk dat we nu zeker in een 'better spot' zitten dan een jaar geleden in Austin. Tijdens die race hadden we een snelheidsdeficiëntie die duidelijk was. De BoP heeft daar een beetje aan geholpen en er was een leercurve met de auto. Het was de tweede race ooit, dus we moesten toen nog veel leren en ontdekken."
Johnson zei dat Corvette's ervaringen in de loop van het 2020 IMSA WeatherTech SportsCar Championship hebben bijgedragen aan de 'technische notebook' van het team voor de C8.R. Die ervaringen zullen bijdragen aan een verbeterd WEC-pakket. De C8.R, waarmee in België wordt geracet, is hetzelfde chassis dat vorig jaar op COTA verscheen en dient ook als reserve- en testmodel ter ondersteuning van het IMSA-programma voor het volledige seizoen.
Samenwerking met Larbre Competition
Corvette Racing krijgt ook logistieke ondersteuning van Larbre Competition in Spa. Twee van de monteurs van het Franse team zullen ook werken aan de Amerikaanse GTE-Pro-inzending. Johnson legde uit dat Larbre, die voor het laatst een privé-Chevrolet Corvette C7.R inzette in het WEC-seizoen van 2016, "bekend" is met de processen van het fabrieksteam.
"Ze zijn geweldig om mee samen te werken", zei de technische directeur. "Ze hebben een garage, dus het is gemakkelijk om spullen daar te laten leveren. We kunnen niet, zoals we altijd doen, DHL gebruiken om alles te laten leveren op het circuit. We hebben daarom gekozen om met Larbre Competition hun vrachtwagens naar Spa te komen."
De Franse monteurs zijn ook een enorme hulp op het circuit voor de renstal. "Ze kennen het proces van werken in de WEC-paddock. Ze zijn enorm behulpzaam met het navigeren in de paddock en tips te geven over het circuit. De auto zelf wordt wel door de Corvette Racing-crew gemonteerd", aldus Johnson.
De 6 Uur van Spa vindt deze zaterdag plaats.
Foto: IMSA, Vincent Wouters
Tweet