van der Horst

CREVENTIC kondigt 24H PROTO SERIES aan voor 2017

Ginetta LMP3
Ginetta LMP3
Naar aanleiding van een toenemend aantal vragen van teams en rijders kondigt het Nederlandse bureau CREVENTIC, promotor en organisator van de 24H SERIES powered by Hankook en de TCE SERIES powered by Hankook, voor 2017 een nieuwe serie aan. De 24H PROTO SERIES staat open voor LMP3-auto’s, Group CN-auto’s en speciale prototypes met vergelijkbare prestaties. Een testevenement vindt op 10 en 11 januari 2017 op Dubai Autodrome plaats: de 3x3H DUBAI, als officieel support-evenement van de Hankook 24H DUBAI (12-14 januari 2017), het vlaggenschip van de 24H SERIES powered by Hankook. Een kalender voor de serie met drie twaalf-uurs-races in Europa zal binnen afzienbare tijd worden gepresenteerd.
Ligier JS P3 LMP3
Ligier JS P3 LMP3
Het idee om de mogelijkheden met prototypes te onderzoeken was het gevolg van de vele aanvragen die we kregen van rijders en teams die met prototypes aan de Hankook 24H DUBAI wilden deelnemen”, zegt Ole Dörlemann van CREVENTIC. “We willen voor onze race in Dubai vasthouden aan GT’s en toerwagens, maar we besloten wel op zoek te gaan naar andere mogelijkheden, en dat leidde tot de 3x3H DUBAI als een evenement voor prototypes en onze geplande 24H PROTO SERIES, waarvoor we drie evenementen in 2017 nastreven. We zeggen altijd dat bij CREVENTIC iedereen welkom is, en dit is daarvan een voorbeeld. We richten ons met name op gentlemen-rijders, die tijdens onze evenementen van de prestaties van hun prototypes in een echte lange-afstands-race-sfeer kunnen genieten. We zijn zeer verheugd over de enthousiaste reacties die we krijgen. Voor het evenement in Dubai staan er al meer dan 30 teams op de voorlopige inschrijflijst. Daarnaast hebben diverse racewagenconstructeurs al hun ondersteuning in de vorm van technische assistentie en onderdelenservice ter plekke toegezegd.”
 
Norma LMP3
Norma LMP3
De LMP3-klasse werd vorig jaar met succes in de autosport geïntroduceerd en wordt over de hele wereld steeds populairder. Een toenemend aantal auto’s van gespecialiseerde constructeurs is of komt beschikbaar. Group CN-auto’s daarentegen zijn er al ruim twee decennia lang, niet alleen in lange-afstandswedstrijden, maar ook in heuvel- en bergklims. LMP3-auto’s hebben een gesloten cockpit, terwijl CN-auto’s er zowel in open als gesloten uitvoering zijn. “Als iemand behalve de LMP3- en CN-auto’s met een prototype met vergelijkbare prestaties aan onze races wil deelnemen, dan kunnen we die op verzoek ook onderbrengen”, zegt Ole Dörlemann. “De inschrijvingen zijn nu geopend via www.24hprotoseries.com en als teams vragen hebben over deelname, logistiek en reglementen, dan zijn we daarbij natuurlijk graag behulpzaam.”

Wolf GB08 - CN prototype
Wolf GB08 - CN prototype
Het eerste CREVENTIC-evenement voor prototypes bestaat uit drie races van elk drie uur op Dubai Autodrome, verdeeld over de twee dagen van het evenement, en voorafgegaan door een vrije training van twee uur, een kwalificatie van 60 minuten en anderhalf uur avondtraining. Tussen de drie races is er ruim voldoende tijd. Het inschrijfgeld voor de 3x3H DUBAI bedraagt 10.000 Euro per auto, inclusief standaardtransport van auto en materiaal van Rotterdam naar Dubai Autodrome en terug, alsmede de brandstof voor het volledige evenement.
 
Norma M20 FC - CN prototype
Norma M20 FC - CN prototype
Er zal een aanvraag ingediend worden voor de status van ‘FIA International Series’, waarover binnenkort wordt beslist. Extra twaalf-uursraces in Europa zullen binnen afzienbare tijd worden aangekondigd. Nadere informatie over de 24H PROTO SERIES is te vinden via www.24hprotoseries.com.



24H Series by Creventic
 



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in 24H Series op vrijdag 30 september 2016.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons