van der Horst

Crypto sector neemt de plek over van de drank- en sigaretten sponsoring in de Formule 1

Charles Leclerc - Ferrari
Charles Leclerc - Ferrari
Het lijkt erop dat de crypto sector steeds beter de weg naar het formule 1 paddock weet te vinden. De beste sponsor plekken op de auto’s die een aantal jaren geleden werden gevuld door de drank- en sigaretten merken lijken nu opgevuld te worden door organisaties die actief zijn in de crypto sector. Critici suggereren deze ontwikkeling haaks staat op de doelstellingen van de formule 1 maar vanuit het paddock klinken andere geluiden.
  • Skylimit Events

Grote sponsordeals met organisaties uit de crypto sector

 Het zal je wellicht opgevallen zijn dat er diverse formule 1 teams zijn die onlangs grote sponsordeals met organisaties uit de crypto sector gesloten hebben. Mercedes heeft een langdurige samenwerkingsovereenkomst gesloten met het wereldwijde cryptocurrency-bedrijf FTX. Red Bull heeft zeer recentelijk een overeenkomst met een waarde van maar liefst 150 miljoen dollar afgesloten met handelsplatform Bybit, wat het grootste sponsorcontract van een formule 1 team met een organisatie uit de cryptowereld is. Een rondgang door de pitstraat leert dat maar liefst 8 van de 10 teams gesponsord worden door crypto bedrijven. De merknaam Binance staat bijvoorbeeld op de Alpine en Fantom is een sponsor van het raceteam van Alpha Tauri.

Past de crypto sector bij het imago van de formule 1?

Het bovenstaande roept bij velen de vraag op of de crypto sector wel bij het imago van de formule 1 past. De karakteristieke eigenschappen van de crypto sector staan haaks op dat van de formule 1 als er gekeken wordt naar duurzaamheid. De formule 1 heeft immers al vele jaren het streven om steeds duurzamer te worden. In de formule 1 paddock wordt anders tegen de tegenwerpingen om crypto sponsoring te aanvaarden aangekeken. De algemene opinie vanuit het formule 1 paddock is dat een bredere acceptatie van crypto onder het publiek kan fungeren als katalysator om een impuls te geven aan betere, hernieuwbare energiebronnen.

Nieuwe technologische ontwikkelingen waarvoor je jezelf niet kunt afsluiten

 Crypto kopen blijft enorm populair, ondanks dat de wereld van digitale munteenheden gezien wordt als een milieubelastende sector. De formule 1 wereld heeft dit ook gezien en voorziet dan ook graag in de wens van crypto organisaties om in meer exposure te voorzien. Daarnaast wordt de groei van de crypto sector in de F1 paddock gezien als reeks van nieuwe technologische ontwikkelingen waarvoor je jezelf niet kunt afsluiten en hiermee komen we op een belangrijke overeenkomst van de crypto sector met de formule 1. Op gebied van technologische ontwikkelingen past de crypto sector misschien wel beter bij de formule 1 dan de drank- en sigaretten sponsoring als we de nostalgie even buiten beschouwing laten.

Persbericht DB Online Marketing



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Varia op donderdag 28 april 2022.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons