van der Horst

Dakar: "Tijd om de vingers te kruisen"

Stéphane Peterhansel - Mini Buggy
Stéphane Peterhansel - Mini Buggy
Ook al heeft Stéphane Peterhansel een mooie voorsprong op Nasser Al-Attiyah, toch is de zege nog niet helemaal binnen. Vrijdag volgen nog 225 zware kilometers richting de finish in Jeddah. "It ain't over till the fat lady sings!" "Het is tijd om de vingers te kruisen en hopen dat we op het einde de eersten zijn", aldus Peterhansel.
Het was de laatste kans om nog een slag te slaan, maar Nasser Al-Attiyah kwam ondanks een zesde ritzege amper dichter op Stéphane Peterhansel. Een verschil van vijftien minuten zou moeten volstaan voor een veertiende winst voor Peterhansel, maar helemaal voorbij is het nog niet.

"Het was niet gemakkelijk vandaag, zoals de organisatie zei. De navigatie was niet simpel en we reden twee keer lek. Het waren rare duinen, met rotsen achter de toppen. Ik dacht dat we enkele delen van het kader gebroken hadden, toen we een tweede keer lek reden. We verloren maar een paar minuten, da's niets. Nog één dag te gaan", aldus Peterhansel.

Nasser Al-Attiyah - Toyota Gazoo
Nasser Al-Attiyah - Toyota Gazoo
"Het is net zoals vorig jaar. We hebben problemen met de banden. Hopelijk zijn er volgend jaar betere regels. Ik reed meer dan 16 keer lek. 16 keer anderhalve minuut is veel. Het is goed dat we al zover zijn en ik ben wel blij. We zien wel wat morgen brengt", aldus Al-Attiyah. Uitgerekend zou de Qatarees zowat 25 minuten verloren hebben aan lekke banden. Uiteraard reed ook Peterhansel enkele keren lek. Deze spannende Dakar had dus nog meer suspense kunnen opleveren. En ook al bleven de verschillen twee weken heel beperkt, morgen volgt nog een ultieme kans voor Al-Attiyah om de teller op vier te zetten.

Foto: ASO - DPPI



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Sandro Delaere in Dakar Rally Raid op donderdag 14 januari 2021 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Dakar.
  • G&A Motors Motorsport

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons