van der Horst

Topbelgen blijven presteren

Fabian Lurquin - SRT
Fabian Lurquin - SRT
De Belgen die echt meedoen om een dichte ereplaats blijven het na vier dagen uitstekend doen in de 42ste Dakar Rally. Ze staan allemaal netjes in de top tien van hun klasse. De assistentietrucks van Dave Ingels, Dave Berghmans en Tom Geuens doen niet bepaald mee voor het klassement.
  • De Swert Opticiens
Tom Colsoul - Toyota Gazoo
Tom Colsoul - Toyota Gazoo
De Belgen bij de wagens deden het opnieuw meer dan behoorlijk en verstevigen hun stek in de top tien van de algemene stand. Fabian Lurquin loodste Mathieu Serradori (Century) naar een nieuwe plek bij de eerste vijf van het dagklassement, ondanks twee lekke banden. Na wat verlies dinsdag handhaven ze zich op de zesde plaats, nog altijd netjes binnen het half uur van leider Carlos Sainz (Toyota). Tom Colsoul en Bernhard Ten Brinke (Toyota Gazoo) kenden gisteren een moeilijke dag in het stof van de voorliggers maar reden vandaag een goede zevende tijd. Dat kon nog beter, maar in het slot verloor de Nederlander enkele minuten. Ze reden enkele keren lek en de versnellingsbak deed nukkig. Ten Brinke blijkt trouwens te kampen met griep. Het duo staat achtste op driekwartier van Sainz, maar heeft achter zich evenveel marge om zich te handhaven in de top tien. 

François Beguin en de Fransman Axel Alletru zijn opgeklommen naar de achtste stek in klasse SSV na twee meer dan behoorlijke chronoritten op de Saoedische hoogvlaktes. Ze volgen op anderhalf uur van de Spanjaard José Antonio Lopez, de voorlopige leider.

Ook Jan Van Der Vaet ligt voorlopig op een achtste stek na enkele consistente uitslagen de voorbije dagen. De Belg zit naast de Nederlander Pascal De Baar in de Renault. Ze staan op een uur driekwart van de Kamaz van de Rus Andrey Karginov.

Foto: SRT Facebook en Willy Weyens



Dit artikel werd gepubliceerd door Sandro Delaere in Dakar Rally Raid op woensdag 8 januari 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Dakar.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons