van der Horst

Daytona 24H: Cadillac versus Mazda dankzij neutralisaties

Mazda DPi - Mazda Team Joest
Mazda DPi - Mazda Team Joest
In Daytona blijft de zegestrijd interessant dankzij de tussenkomsten van de wedstrijdleiding. De Cadillac #10 (Wayne Taylor Racing) en #5 (JDC-Miller) hadden in het donker een kloof geslagen op de concurrentie, maar door de zogenaamde 'wave arounds' kunnen gedubbelde wagens een ronde terugnemen. Beide Mazda's strijden daardoor weer mee voor de overwinning. Laurens Vanthoor (Porsche) streed de hele nacht om de leiding in GTLM.
Op iets meer dan vijf uur van het einde is de leidersplaats voor de Cadillac #5 van Joao Barbosa, Loic Duval en Sébastien Bourdais (JDC-Miller), met een tiental seconden en iets minder dan een halve minuut bonus respectievelijk op beide Mazda's. De Cadillac #10, die zo goed als de hele nacht domineerde, heeft onlangs een ronde laten liggen.

Acura zal deze editie van de 24 Uur van Daytona niet winnen. De #7 kwam gisterenavond in de bandenmuur terecht na contact met Mazda-rijder Harry Tincknell, terwijl de andere bolide van Team Penske stelselmatig meer tijd verloor en volgens Dane Cameron "onbestuurbaar" is. De ARX-05 komt een stuk sneller naar de pitstraat dan de concurrentie en lijkt het contact met de kopgroep definitief verloren te hebben.

Vanthoor en Porsche bikkelen

Nee, Porsche domineert de GTLM-klasse in de 24 Uur van Daytona niet. Beide 911 RSR liggen weliswaar vooraan, maar de hele nacht was de strijd met de overgebleven BMW M8 bijzonder hevig. Corvette en Ferrari zijn nog niet uitgeschakeld, maar presteren niet op hetzelfde niveau als de tegenstanders.

WRT - Audi R8 LMS
WRT - Audi R8 LMS
De Porsche die de openingsfase van de GTD-debatten beheerste - ingezet door Pfaff Motorsports - verdween vannacht met technische problemen in de paddock van het Amerikaanse circuit. De leiding is op dit moment voor de WRT Audi R8 LMS, met bovendien Dries Vanthoor op dit moment aan het stuur.

Foto's: Mazda Motorsport, Audi Sport



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Gregory Deguelde in IMSA WeatherTech SportsCar Championship op zondag 26 januari 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rolex 24 at Daytona.
  • LTF

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons