De #280 Milo Socardenne weer op het rechte pad tijdens het Franco Fun Festival

“Eindelijk!” jubelde Kevin Caprasse aan de aankomst. “De eerste meetings draaiden uit op een enorme ontgoocheling. Telkens verloren we de kans om te winnen in het eerste uur van de wedstrijd. We wouden absoluut reageren en dat is gelukt! Dit succes zal ons een boost geven voor de rest van het seizoen.”

Verder is het onmogelijk om niet de prestatie van de #486 Michaël Mazuin Sport aan te kaarten. Niet alleen wonnen Michaël en Louis Mazuin in de Fun-categorie (teams zonder Top Gun), maar bovendien tikten ze aan op een fenomenale derde plaats in het algemene klassement. Een mooie revanche voor vader en zoon, die erg snel waren in Zandvoort maar met pech af te rekenen kregen.
Aan de voet van het podium vonden we de #426 AP by Acome van Jean-Luc Vandormael, Gilles en Pierre Piron, en de #465 Compact Machinery by Leader van Tristan Földesi, Edouard Chevalier, Benoit Dupont en Antoine Morlet. Voor de vertegenwoordigers van Leader Racing vormt dat mooie resultaat een revanche voor een weekend dat slecht was begonnen met een indrukwekkende crash tijdens de vrije trainingen.
De Fun-categorie goed vertegenwoordigd in de top 10
Acome Racing, titelhouder in het Franco Fun Festival, liet een meer dan degelijke prestatie noteren in de Fun-klasse. Het team van Manu Nava werd enkel geklopt door de #486 Michaël Mazuin Sport en plaatste bovendien twee wagens op het podium van de categorie. De #426, vierde algemeen, werd tweede in de divisie, voor de #278 Acome Racing by AP van Manu Nava, David Doutrepont, Olivier Maréchal en Alexandre Charlier. Dat viertal finishte daarnaast op de achtste plaats in het algemene klassement.
Net daarachter vonden we de laureaten in de Pure-competitie (rijders met voornamelijk de VW Fun Cup als ervaring in de autosport) op de #399 DRM Materne. Jean-Luc Heymans, Nathan Brauns en Martin Businaro zegevierden ondanks een strafronde, voor de #487 AC Motorsport (Geert Windels-Benoit Arnaudet-Raphaël Bolle de Bal-Ralph Pierard) en de #469 Allure Team (Henk Rogiers-Gregory Rossel-Christophe Grosjean-Christophe Boniver).
Davy Sneppe, Michiel Lescroart en Bram Mouton (#254 VFC by DPW Racing) veroverden een tweede opeenvolgende overwinning in de Vintage-categorie, voor wagens van de eerste generatie. Ze deden beter dan de #40 VFC by Team 40 van Patrice Trenchant, Simon Duterme en Quentin Laruelle en de #46 VFC by les As du Batiment van Didier Lecloux en Mathieu Simoné.
Een speciale vermelding is er voor twee teams: op de #377 Ladies First by MMS reden Camille Mazuin en Lyssia Baudet naar een opmerkelijke elfde plaats, terwijl Didier Forrier, Louis Mortreu en Dorsan De Craene (#105 Team All Signs by SGRT.be) de zege behaalden in Retro, bovenop een knappe achttiende plaats in het algemene klassement.
Een derde verschillende winnaar voor de Biplace-categorie

De veelvoudige kampioenen Gautier Engisch, Miguel Coppieters, Philippe Reynens, Philippe Denis en Maxime Pasture (#365 Car-Pass LRE by DRM) zat er in Francorchamps niet meer in dan een bronzen medaille. Het vijftal werd voorafgegaan door een aangename verrassing: de #360 Milo CBRS van Alain Dupont, Philippe Fisette en Michel Koning.
Voor de andere wagens van Milo Racing werd het Franco Fun Festival een wedstrijd om snel te vergeten. De #342 Milo Monster Trendy van regerende kampioenen Eric Jardon, Francis en François Plunus liep al tijdens de startfase schade op en zou later in de wedstrijd nog een tweede keer in de klappen delen.
Met meer dan honderd wagens en bijna vijfhonderd rijders aan de start was het Franco Fun Festival opnieuw een geslaagde voorbereiding voor de Hankook 25 Hours VW Fun Cup op 8, 9 en 10 juli. Eerst ligt de focus echter bij een boeiende verplaatsing naar Frankrijk en het voormalige F1-circuit van Magny-Cours. Afspraak over drie weken!
VW Fun Cup press
Tweet