De Cock, Wymeersch & Kruger met historische TVR in Spa Six Hours
"In 1963 stuurde TVR een delegatie van drie wagens naar Sebring met de nummers 51, 52 en 53. De 51 waarmee Donohue reed is de enige nog overblijvende wagen van deze drie fabriekswagens en dus uniek. Ik haalde hem een aantal jaren geleden terug naar Europa en liet de wagen restaureren door Nigel Reuben Racing. Hierdoor werd hij tot de laatste vijs opnieuw origineel opgebouwd. De motor is een door de FIA gehomologeerde en gepimpte 1800cc uit de MG en heeft ongeveer 170 pk. Ons doel is om ons te amuseren en zeker de wagen niet af te breken. Maar we wilden erbij zijn en hopen op regen om het verschil in snelheid met de Porsches en ander tuig in de Klasse te verkleinen. 34 wagen in de Klasse is veel en het wordt dus een zware dobber".
Voor Luc De Cock is Jos Wymeersch een vriend voor het leven en gezien beide gouwgenoten een voorliefde delen voor Engelse wagens was een deal snel gemaakt.
"Als je me nu vraagt als ik moet kiezen tussen een dergelijke classic en mijn moderne proto, dan kan ik daar niet op antwoorden omdat het verschil te groot is," aldus Luc De Cock die met een brede smile uit de TVR stapte.
"Hier wordt een vorm van geschiedenis geschreven. Deze wagen kreeg vandaag op de donderdag voor de race zijn roll out nadat hij meer dan 40 jaren heeft stil gestaan. Een schitterende restauratie moet ik zeggen. Ik heb destijds leren racen met wagens zonder extra toeters en bellen. Puur racen met dubbel ontkoppelen en tussengas, zonder traction control, ABS of andere hulpmiddelen. Ik heb me waanzinnig geamuseerd in de regen vandaag. Met de Norma is het ook fantastisch natuurlijk, maar dat is meer kicken op de snelheid in de bochten en de donwnforce en remvermogen van een proto. Nu is het echt werken en letterlijk aan het stuur draaien voor je een bocht doorkomt. En voor alle duidelijkheid, ik hou van dergelijke wagens, maar voorlopig blijven we nog zweren bij moderne racewagens. Ik wil me vooral amuseren komend weekend," besluit een enthousiaste Luc De Cock.
Tweet