van der Horst

De eerste inschrijving komt van een Italiaans team !

VW Fun Cup
VW Fun Cup
De formaties van de European VW Fun Cup maken zich op voor het komende seizoen van de competitie van de racende kevertjes. En de eerste inschrijving die in de bus viel, komt van de Italiaanse squadra 8Ks Corse Team !
  • Dreamdrive
Terwijl een tiental vaste ploegen van de European VW Fun Cup klaarstaan om dit weekend op de Dubai Autodrome deel te nemen aan de genaamde 10 Uur van Dubai, werken anderen al naarstig aan de eerste confrontatie die promotor Kronos Events organiseert in het kader van de Trofee van de Hoge Venen en die plaatsvindt op het Circuit van Spa-Francorchamps. Zo’n bezige baasjes zijn de Italianen van het 8Ks Corse Team, want zij bevestigden als eersten hun deelname aan de volledige competitie van de European VW Fun Cup. De mannen van de rosso-bianco-verde squadra verschijnen zeven keer aan de start met de #285, waarmee zij tijdens de jongste 10 Uur van Mettet de finale domineerden.

Kopman Claudio Cappelli en zijn vrienden kijken ernaar uit om opnieuw te strijden tegen de Belgische klasbakken. Sinds 2014 ontbraken de Italianen op geen enkele afspraak van de VW Fun Cup en we mogen nu al aanstippen dat de gele bolide steevast één van de grote favorieten zal zijn in het titelduel.
« Wij zijn gewoon dol op de VW Fun Cup,”  lacht Claudio, die vorig jaar werd uitgeroepen tot ‘’showman of the year 2015’’. Het is een betaalbaar kampioenschap waar met veel plezier kan gereden worden. Je hoeft dus niet zo nodig te investeren in een dikke GT om leute te hebben en ook nog snel te racen. De VW Fun Cup is een uitstekende formule voor zowel een beginnende amateur als een iets meer ervaren rijder. Wij vragen niets liever dat andere Italiaanse teams ons komen vervoegen, want de VW Fun Cup staat borg voor een goede sfeer, een vol startveld en een ferme strijd op de piste. Op sportief vlak viseren we een plaats in de Top 3 en uiteraard zijn we vastbesloten om de zege nog eens over te doen. »

Never change a winning team, en dus deelt Claudio Cappelli opnieuw het zitje met Federico Sordini. Maatje Ottorino Zorza daarentegen hangt, voorlopig, de helm aan de haak. Dat zal  het 8Ks Corse Team aanzetten om de samenstelling van de ploeg een beetje te herschikken. « Na de 25 Hours moest Ottorino het omwille van hartproblemen wat rustiger aandoen, en dienden wij de klus alléén te klaren. Ook voor de eerste races dit jaar blijft hij nog aan de kant, maar wij hopen dat hij voldoende fit zal zijn om het stuur opnieuw te delen tijdens de 25 Hours. Daarom zullen wij een beroep doen op de hulp van Martin Ragginger, een Oostenrijkse vriend en bekend van races in GT en trouwens winnaar van de 24 Uren van Spa in 2010 met de BMS Scuderia Italia. Geen onbekenden voor ons, want  Ottorino werkte er gedurende twintig jaar als chef-mecanicien !»

We geven  nu al met veel plezier afspraak op 2 en 3 april in Spa-Francorchamps voor de Trofee van de Hoge Venen en niet op het minst met het 8Ks Corse Team. Forza Italia !
 



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in VW Fun Cup op zaterdag 6 februari 2016.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons