De officiële affiche van het eeuwfeest van de CrowdStrike 24 Hours of Spa onthuld
Net als van 2019 tot 2022 werd de affiche – of in dit geval affiches – ontworpen door de Franse artiest Guillaume Lopez. Op het eerste exemplaar bestormen twee Mercedes-AMG de mythische Raidillon, met in de achtergrond de pitlane in het verleden en het heden. Links het model dat tweede finishte in 1971, rechts de variant die de editie van de 100ste verjaardag zal betwisten in de kleuren van CrowdStrike.
Op elk van de tien affiches zullen twee wagens – een moderne en een historische – zich zij aan zij bevinden. Na Mercedes zullen de overige actuele constructeurs in de kijker gezet worden: Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Ford, Lamborghini, McLaren en Porsche. Er is ook plaats voor drie andere merken die de legende vorm hebben gegeven. Welke? Daarvoor is het raadzaam de kanalen van de CrowdStrike 24 Hours of Spa in het oog te houden. Daar worden, in de komende weken, elk om beurt de negende resterende verzamelaffiches onthuld.
Tot grote vreugde van de fans zullen die affiches in beperkte oplage verkrijgbaar zijn in de verschillende merchandisingstands tijdens de parade en op het Circuit de Spa-Francorchamps. Nog 100 dagen tot de GT’s koers zetten richting het centrum van Spa: de aftelklok is nu echt gestart!
“We wouden een affiche die iedereen zou bijblijven voor het eeuwfeest van de CrowdStrike 24 Hours of Spa en ik denk dat de fans niet ontgoocheld zullen zijn”, bevestigt Laurent Gaudin, General Manager van het evenement. “In plaats van één affiche maken we er tien, die in het teken zullen staan van de geschiedenis en de magie die deze legendarische wedstrijd in de loop der jaren heeft gecreëerd. Tien decennia, tien affiches en de mogelijkheid voor iedere fan om zijn favoriete merk in beeld te zien. Ik zou dan ook graag Guillaume Lopez bedanken, want hij is deze uitdaging glansrijk aangegaan.”
CrowdStrike 24 Hours of Spa
Tweet