Deldiche Racing: “De titel is de verdienste van een goed geoliede machine”

Hoe verklaar je het succes van het trio De Cock-Joosen-Dejonghe?
“Dat wij ondanks de normtijd er in slaagden om onze directe tegenstander op één ronde te rijden, zegt veel over onze strategie en organisatie. Wij laten dan ook niets aan het toeval over en trainen voortdurend op onze pitstops, rijders- en bandenwissels. Alle stukjes van de puzzel passen. Het is de verdienste van een goed geoliede machine waarin een gezonde mix werd gevonden tussen jong talent en ervaren rotten, en dit zowel op als naast de piste. Deldiche Racing dat is één groot team.”
Voor de buitenwereld is het het Deldiche Racing, maar in de praktijk runt Triple One de Norma. En we vergeten hierbij niet Tom Calmeyn, die we beter kennen van Jac Motors by MTE in de VW Fun Cup.

Professioneel, maar er wordt onder het tentzeil van Deldiche Racing flink wat afgelachen!
“Voor de meesten onder ons blijft autosport een tijdverdrijf, wij hebben andere professionele bezigheden en dus is ‘fun’ zeer belangrijk. Gezien wij al enkele jaren samenwerken met dezelfde mensen, heerst er een zeer goede verstandhouding en hebben wij, ja, als familie leren omgaan met winst en verlies. Dat laat ons toe dat de boog niet altijd gespannen moet staan. Er mag al eens gelachen worden !”
Waarom een Norma? Na jaren Lotus?
“Met de Lotus – ja, weer de link met Jim Clark - wonnen wij in de Lotus Cup Europe en Super Car Challenge alles wat er te winnen viel en er werd gezocht naar iets nieuws, zoals een Sportscar. Je mag het keren zoveel je wilt, maar het heet geen toeval dat zowel mijn vader, Tim als Sam hun roots hebben in de éénzitterij en de geneugten kennen van racen in een open auto met veel downforce, eerder dan enkel te kiezen voor veel vermogen onder de rechtervoet! Omdat Norma zowat de referentie is in Sportscars is mijn vader ingegaan op een testsessie en was hij meteen overtuigd. Vorig jaar kochten wij een model 2014, maar Norma zorgt elk jaar voor updates, zodat wij voortdurend technisch evolueren.”
Luc vormt een snel en homogeen trio met de jongere Sam en vaste waarde Tim. Hoe verklaar je de nog steeds intacte ‘speed’ van je vader ?
“Zijn droom was Formule 1 en hiervoor was hij bereid om tot het uiterste te gaan! Ook nu nog altijd gaat hij diep, om te bewijzen dat hij de vergelijking aankan met alle andere snelle concurrenten. Hij heeft die ‘drive’ nodig en wil nog steeds grenzen verleggen. Hiervoor traint hij enorm, verzorgt zijn fysiek en, zoals Sam vaak stelt, heeft mijn vader enorm veel talent!”
Belcar Endurance Championship 2016:
1. #701 Deldiche Racing (De Cock-Joosen-Dejonghe) 882; 2. #8 MExT Racing Team (Wauters-Stevens-Wauters) 879; 3. #2 DVB Racing (Thiers-Thiers) 845 ; 4. #240 PK Carsport (Dumarey) 832 ; 5. #11 Bas Koeten Racing (Longin-Piessens-Van Laere) 822; 6. #34 VR/Qvick Racing (Van Rompuy-Qvick) 773; 7. #235 Team Dejonckheere (Redant-Vanneste) 771 ; 8. #21 Comparex Racing (Vanbellingen-Wijtzes) 758 ; 9. #242 JJ Motorsport (Werckx) 715; 10. #32 Beliën Motorsport (Beliën-Cuyvers) 687; 11. #236 Team Smartoys (Tuytte-Verhaegen) 674; 12. #148 QSR racing (Gillion)656; 13. #58 GD Sport (Donniacuo-Donniacuo-Donniacuo) 649; 14. #335 CK Mechanics (Ceuppens-Van Doorslaer-Geeraerts) 634; 15. #27 Offenga Racing (Sliphorst-Izelaar-De Jonge) 633; 16. #57 QSR Racing (De Breucker-Van Haeren) 607; 17. #16 Vannerum (Vannerum-Vannerum-Behets) 603 ; 18. #33 Speedlover (Paque-Paisse) 595; 19. #50 Convents Racing (Convents-Convents-Raymakers) 573; 20. #257 QSR Racing (Michiels-Uylenbroek) 551; etc.
Belcar 1: 1. #8 MExT Racing Team 590 2. #2 DVB Thiers 564; 3. #33 Speedlover 446; 4.#3 Speedlover 364; 5. #99 Belgium Racing 292; 5. #333 Speedlover 269.
Belcar 2: 1. #701 Deldiche Racing 590; 2. #11 Bas Koeten Racing 561; 3. #25 M Racing 361; 4. #24 PK Carsport 360; 5. #705 Mc Donald's racing 277.
Belcar 3: 1. #240 PK Carsport 585; 2. #34 VR/Qvick Racing, #235 Team Dejonckheere 545; 4. #242 JJ Motorsport 521; 5. #236 Team Smartoys 508.
Belcar 4: 1. #21 Comparex racing 563; 2. #32 Beliën Motorsport 485; 3. #22 EMG Motorsport 370; 4. #14 Skylimit Yokohama 352; 5. #39 R&J Racing 349.
Belcar 5:1. #27 Offenga Racing 523; 2. #335 CK Mechanics 523; 3. #GD Sport 500; 4. #57 QSR Racing 472 ; 5. # 50 Convents Racing 472
Kronos Events Press
Tweet