van der Horst

East Belgian Rally: Zware strijd voor de leiding

Kris Princen - Peugeot 208T16 R5
Kris Princen - Peugeot 208T16 R5
De eerste lus van drie KP’s is achter de rug en met Van Woensel (Mitsubishi WRC), Princen (Peugeot 208 R5) en Verschueren Citroën DS 3 R5) kregen we reeds drie verschillende KP- winnaars. Het gaat dus hard rond St. Vith en de verschillen zijn klein.
Vincent Verschueren - Citroën DS3 R5 Godrive
Vincent Verschueren - Citroën DS3 R5 Godrive
De WRC’s van Van Woensel en Allard trokken de rally op gang bij de eerste doortocht op Büllingen met winst voor de Mitsubishi die een week eerder ook de Rallysprint van Oudenaarde achter zijn naam schreef. Princen, Kobus, Verschueren, Loix en Cherain bleven met hun R5’s in de buurt op maximaal vijf seconden.

Op de tweede KP van Bütgenbach was het de beurt aan Kris Princen die de snelste tijd op de tabellen zette met zijn Peugeot 208 T16 R5 voor Verschueren, Van Woensel, Kobus en Allard. Loix en Cherain incasseerden 10 seconden. Zodoende kregen we met Kris Princen een nieuwe leider met 1,4 sec. voor op Van Woensel en 3,4 sec. op een schitterende Verschueren.

Tim Van Parys - Porsche 997 GT3
Tim Van Parys - Porsche 997 GT3
Diezelfde Verschueren zette op zijn beurt de snelste tijd op KP3 voor Van Woensel, Loix en Princen. De Mitsubishi WRC-rijder kon zodoende zijn leiding opnieuw veroveren, maar Princen volgt op 1/10 sec, terwijl Verschueren derde staat op anderhalve seconde. Cédric Cherain kreeg overigens een minuut straftijd aan zijn broek toen hij op de wagen knalde van Verschueren bij de tijdcontrole na de eerste KP. Voor Polle Geusens was de rally reeds over toen hij in de derde KP op de gravel zwaar van de baan donderde. De crew leek ok ondanks een afgeschreven wagen.

Er wordt dus zwaar slag geleverd voor elke seconde in de Oostkantons.

Foto's: Vincent Wouters
 



Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in Belgian Rally Championship op zaterdag 26 september 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting East Belgian Rally.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons