Een '100 Years'-logo voor de CrowdStrike 24 Hours of Spa
In die context stelt SRO Motorsports Group voor het eeuwfeest een specifieke visuele identiteit voor, zonder echter aan het imago van het evenement te raken. Met zijn gestileerde lijnen werd het logo voor de ‘100 Years’ van de CrowdStrike 24 Hours of Spa gebaseerd op het logo dat in 2023 werd voorgesteld, bij de voorstelling van cyberveiligheidsbedrijf CrowdStrike als nieuwe hoofdsponsor, waarbij tegelijk de Belgische roots en de moderne uitstraling van de wedstrijd in de verf werden gezet.
Aan de rechterzijde verschijnt nu een stempel die het unieke en historische karakter van de editie 2024 benadrukt. Deze ‘old school’ stempel staat ook voor een stap terug in de tijd. Met een beetje verbeelding kan men zich voorstellen dat deze stempel staat voor de rijke geschiedenis die in 100 jaar op het circuit van Spa-Francorchamps werd geschreven. De stempel roept ook de stempels op die in de vorige eeuw bij de technische controle van de bolides werd gebruikt. Of de stempel kan ook verwijzen naar de documenten die werden gebruikt in de ‘Ancienne Douane’, vroeger gelegen aan de grens tussen Pruisen en België, en later de naam van de bocht die uiteindelijk werd vervangen door de beroemde Raidillon. En er zijn nog wel wat verwijzingen mogelijk…
Dit ‘100 Years’-logo zal bij de volledige communicatie van het evenement worden gebruikt, maar ook in het kader van de tijdelijke collectieve tentoonstelling ‘Gallery of Time’. Er even aan herinneren dat fans worden uitgenodigd om hun ervaringen en belevenissen in de CrowdStrike 24 Hours of Spa te delen. Nadat de expo werd aangekondigd liepen er al ontzettend veel voorstellen binnen. Dat belooft en laat een alvast een uitzonderlijke tentoonstelling vermoeden! Indien u ook uw rol in het eeuwfeest van de CrowdStrike 24 Hours of Spa wil spelen, contacteer ons dan via 24h@sro-motorsports.com.
Crowdstrike 24 Hours of Spa
Tweet