van der Horst

Eigen design voor de toekomstige Audi

Audi Aicon
Audi Aicon
De Audi van de toekomst moet meer een eigen gezicht krijgen. De fabrikant uit Ingolstadt wil een einde maken aan de “Matroesjka ontwerpfilosofie”, waardoor de Audi’s van tegenwoordig teveel op elkaar lijken. Het merk met de vier ringen deed dit uit de doeken in een interview met het Britse Autocar.
Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback
“De herkenbare designs zijn gebruikt om Audi een eigen identiteit te geven in nieuwe en opkomende markten zoals China”, aldus CEO van Audi, Prof. Rupert Stadler. “Nu we bekend zijn in China kunnen we deze denkwijze veranderen en ieder nieuw model een eigen gezicht geven”.



Marc Lichte - Verantwoordelijke Audi Design
Marc Lichte - Verantwoordelijke Audi Design
Design-chef van het Duitse merk, Mark Lichte, voegt hieraan toe: “We zien dat er nu meer differentiatie is. Aangezien onze bolides minimaal zes jaar in productie zijn, denk ik dat ieder model een eigen design hoort te hebben om aantrekkelijk te blijven.” De grootste stap vooruit in design verwacht Lichte als de eerste elektrische types op de markt komen, te beginnen met de E-Tron Quattro SUV in 2019. “Design zal een andere kant opgaan”, vervolgt hoofdontwerper Lichte. “Ontwerpers krijgen meer speelruimte, dus kunnen we auto’s met kortere overhangen en een lagere motorkap produceren. Hierdoor wordt een design attractiever”.

Foto's: Audi AG



Dit artikel werd gepubliceerd door Michel Helders in Varia op woensdag 3 januari 2018.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons