van der Horst

Imola: Nabeschouwing MOMO-Megatron-DF1

Afgelopen weekend vond op de Italiaanse omloop van Imola de tweede wedstrijd plaats van de European Le Mans Series (ELMS). Tijdens de eerste race over 3 uren op de Britse omloop van Silverstone had het trio Dylan Derdaele (B) – Raffi Bader (CH) – Kuba Giermaziak (PL) reeds een eerste podiumplaats gepakt in de Klasse GTC. Ondanks de goede vooruitzichten op een tweede podiumplaats op rij werd de Audi R8 LMS van het MOMO-Megatron-DF1 team getroffen door een technisch defect aan de remmen.
  • STX Motorhomes
Alles verliep perfect tot de 60de ronde! De remvoering vooraan ging letterlijk in rook op en vervolgens werd het Amerikaanse Audi-Team getroffen door een lekkende olieleiding.

Met een startveld van 28 wagens was de GTC Klasse met zeven topwagens sterk bezet. In wisselende weersomstandigheden concentreerde Het MOMO-Megatron-DF1 Team zich op de moeilijke omloop van Imola vooral op de afstelling van de Audi R8 LMS. Hun werk werd uiteindelijk beloond met een
knappe derde chrono in GTC tijdens de kwalificatie. Het was opnieuw een uitdaging voor het jonge pilotentrio Derdaele, Giermaziak en Bader.

Raffi Bader: „Na Silverstone kregen we tijdens de race in Imola af te rekenen met veel pech. De koeling van de rem stond op „shortrun“. Daardoor werden de remmen niet optimaal gekoeld”.

Kuba Giermaziak: „Helaas hadden we met onze Audi R8 LMS tegenover de nieuwe Ferrari en Lamborghini inzake rondetijden geen schijn van kans“.

Ook Dylan Derdaele was niet echt tevreden over de prestaties van de Audi R8 LMS tegenover de concurrentie:  „Er is werk aan de winkel. We moeten voor de volgende ELMS race op de Red Bull Ring in Oostenrijk door middel van testwerk de prestaties van de Audi R8 LMS ten opzichte van onze concurrenten verbeteren“, besluit de snelle Belg.

MOMO-Megatron-DF1 Press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in European Le Mans Series op donderdag 23 mei 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Imola.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2022 Autosport.be - Contacteer ons