van der Horst

ELMS roept Oreca op het matje

United Autosports - Ligier JS P320
United Autosports - Ligier JS P320
Wat vorig weekend een glansrijk debuut moest worden van de nieuwe LMP3's, kreeg toch nog een staartje. Tijdens de vrije trainingen voor de ELMS-seizoensopener op Paul Ricard viel op dat de LMP3-bolides een hoger verbruik hadden dan origineel gepland. Hierdoor moest er halsoverkop in de wedstrijden van zowel de Michelin Le Mans Cup als de European Le Mans Series een extra pitstop ingecalculeerd worden. Iets waar de organisatoren niet echt tevreden over waren en daarvoor wezen ze de vinger richting Oreca.
  • Hamofa Performance
Volgens het reglement moesten zowel in de wedstrijd op zaterdag (1) als zondag (4) een verplicht aantal pitstops afgelegd worden, maar gezien het hoge brandstofgebruik van de LMP3's, kreeg deze klasse alleen een extra stop van 40 seconden toegewezen voor bij te tanken. ELMS liet daarvoor openlijk aan Oreca, die de Nissan V8 LMP3-motoren prepareert, weten dat zij dit probleem zo snel mogelijk moeten verhelpen, minstens voor de volgende manche in Spa-Francorchamps op 8 en 9 augustus.

Foto: European Le Mans Series



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in European Le Mans Series op maandag 20 juli 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 4H Le Castellet.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons