Nieuwssprokkels in de aanloop naar de Grote Prijs van China
Ferrari zal de neus van zijn SF15-T een beetje inkorten. De Italianen hebben dit seizoen een opvallende langere neus dan de andere toppers; Mercedes, Williams en Red Bull. Volgens technisch directeur James Allison was dit de enige manier op de SF15-T door de crashtests te laten komen. Aerodynamisch is er geen enkel probleem met de wagen, maar men zal toch proberen om de neus wat in te korten zonder hierbij echter een ingrijpende beslissing te nemen. Eerder op het jaar introduceerde onder andere dat andere Italiaanse team, Scuderia Toro Rosso, ook al een kortere neus, nadat het door de initiële crashtesten geraakte met een andere, langere, neus en daardoor reeds het ontwikkelingswerk op de wagen kon verderzetten, in afwachting van nieuwe aero-elementen vooraan de wagen.
Force India heeft het debuut van de B-versie van hun VJM08 uitgesteld tot eind juni. Oorspronkelijk was de nieuwe bolide gepland voor tijdens de Grote Prijs van Spanje in de maand mei. Volgens het geplaagde Indische team zou de wagen een grote stap vooruit zijn dat hen op het niveau van vorig jaar zou brengen. Bob Fernley verklaarde aan het Britse Autosport dat de wagen nu voor de Grote Prijs van Oostenrijk wordt verwacht. Die wedstrijd zal overigens onmiddelijk opgevolgd worden door een testsessie op diezelfde Red Bull Ring. Force India-Mercedes staat momenteel op de zevende plaats in de tussenstand en kon dit jaar niet nog geen potten breken.
Roberto Merhi heeft nog geen enkele zekerheid dat hij binnen enkele dagen aan de start zal staan van de Grote Prijs van China. Ook voor de volgende wedstrijd, in Bahrein, zal de Spanjaard zijn deelname pas in de laatste minuten al dan niet geconfirmeerd zien worden. Dit deelde hij mee aan de Spaanse krant Marca. Mocht een andere rijder beter passen in de plannen van Manor (lees: een dikkere portefeuille hebben) kan Merhi zo aan de kant geschoven worden. Volgens Merhi zal de Marussia een stuk sneller zijn dan in Maleisië omdat het team veel informatie heeft verkregen over het combineren van het chassis met de Ferrari-motor nadat hij, verrassend, de race uitreed. Overigens staat de 24-jarige ex-DTM piloot ook ingeschreven in de Formule Renault 3.5 Series bij zijn landgenoten van Pons Racing.
David Coulthard heeft voor een diplomatieke rel gezorgd met India. De Schot was op bezoek in Haiderabad waar hij voor Red Bull Racing enkele rondjes reed. Nadat hij een Indische vlag mee in de wagen nam liet hij die daarna weer vallen, een zware belediging in het Aziatische land. Coulthard bood zijn oprechte excuses aan door erop te wijzen dat hij geen enkele weet had van de betekenis hiervan voor de Indiërs en dat hij enkel zich gedragen heeft volgens zijn eigen, Schotse, gewoontes.
Foto's: McLaren, Ferrari, Sahara Force India, Racing International Photography & GEPA pictures/Mathias Kniepeiss
Tweet