van der Horst

F4: Le Mans: Neal Van Vaerenbergh: “Een lastige eerste ervaring”

Neal Van Vaerenbergh
Neal Van Vaerenbergh
Het weekend van de laureaat van het RACB National Team verliep in Le Mans niet zoals verhoopt. Na een 7de, 6de en 15de plaats in de drie F4-wedstrijden hoopt Neal Van Vaerenbergh uit deze eerste lastige ervaring de nodige lessen te kunnen trekken.
Met zijn zo kenmerkend jeugdig enthousiasme hoopte Neal Van Vaerenbergh bij de drie F4-wedstrijden van het Frans kampioenschap die dit weekend op het Bugatti-circuit werden gehouden in de top-5 te kunnen rijden.
 
“Helaas kon ik dat niet waarmaken”, stelt onze bijna 17-jarige landgenoot. “De vorm van de wintertesten, waar ik regelmatig bij de snelste vijf te vinden was, hoopte ik ook in de races door te trekken. Dat lukte niet.”
 
Het weekend was nochtans goed begonnen. “Bij de eerste race stond ik zesde op de grid en na een goede start lag ik al snel derde. Maar bij het remmen voor de chicane ging ik in de fout, verloor ik heel wat tijd en kon ik slechts als zevende finishen.”
 
De tweede race werd na zes ronden stilgelegd wegens te slechte weersomstandigheden. Deze keer zag Neal het vallen van de finishvlag in zesde positie. Bij de laatste wedstrijd, die zondagvoormiddag op het programma stond, had de Belgische vertegenwoordiger nog meer pech. “Al in de tweede ronde werd mijn voorvleugel door een aanrijding compleet nutteloos. Van dan af had ik zo goed als geen grip meer op de voortrein en kon ik pas als vijftiende aantikken. Tuurlijk ben ik ontgoocheld. Maar ik houd me voor dat de leerschool in de autosport langs die moeilijke etappes moet passeren. Pas als het lastig wordt, word je beter. De volgend meeting heeft plaats op het mythische circuit van Pau. Ik kijk er al naar uit om er met mijn F4-bolide in de kleuren van het RACB National Team in actie te treden.

RACB press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Internationaal op zondag 28 april 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Le Mans.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons