van der Horst

FIA F3: Nürburgring: kwalificatie 2: Blomqvist tweemaal op pole

Tom Blomqvist - Jagonya Ayam with Carlin
Tom Blomqvist - Jagonya Ayam with Carlin
Tom Blomqvist (Jagonya Ayam with Carlin) is er in de tweede kwalificatiesessie in geslaagd om Max Verstappen (Van Amersfoort Racing) tweemaal van de pole te houden, de Brit zette zowel de beste rondetijd als de snelste tweede tijd neer. Max Verstappen reed zich tweemaal naar een tweede startpositie en nam daarmee opnieuw de overhand op Esteban Ocon (Prema Powerteam) die zich tevreden moest stellen met de vierde startpositie in zowel race 2 als race 3.
Max Verstappen - Van Amersfoort Racing
Max Verstappen - Van Amersfoort Racing
Esteban Ocon (1:21.923) was nochtans bij de aanvang van de sessie de snelste man op de baan maar al snel ging Tom Blomqvist (1:21.650) onder de tijd van de Fransman en later deed ook Antonio Giovinazzi (Jagonya Ayam with Carlin – 1:21.864) beter dan Ocon. Met nog zes minuten te gaan werd de sessie onderbroken na een sortie van Roy Nissany (Mücke Motorsport), na de herstart van de kwalificatie wijzigde de posities echter niet meer. Na Blomqvist, Verstappen, Giovinazzi en Ocon ging de vijfde tijd naar Antonio Fuoco (Prema Powerteam – 1:21.939), hij werd gevolgd door Felix Rosenqvist (Mücke Motorsport – 1:22.051), Lucas Auer (Mücke Motorsport – 1:22.092) en Jordan King (Carlin – 1:22.153).

De startopstelling werd bepaald door de tweede snelste rondetijd die de rijders neerzetten en daarin was het opnieuw Blomqvist (1:21.771) die op kop eindigde voor Max Verstappen (1:24.795). Ocon (1:22.112) bleef ook hier steken op de vierde plaats ditmaal na Fuoco (1:22.001). Giovinazzi (1:22.129), Rosenqvist (1:22.144), Auer (1:22.237) en King (1:22.319) maakten de top acht vol.

Foto's: FIA F3 European Championship & Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Circuit Internationaal op zondag 17 augustus 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Nürburgring.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons