van der Horst

FIA WEC Prologue: TF Sport Corvette tweede snelste GT in wagenarme eerste sessie

Hertz Team JOTA - Porsche 963
Hertz Team JOTA - Porsche 963
De FIA WEC prologue op het Losail International Circuit startte maandagmiddag met een eerste niet verplichte sessie. Slechts negen wagens namen de piste waaronder drie Hypercars en zes LMGT3.
  • De Swert Opticiens
Isotta Fraschini - Isotta Fraschini Tipo6-C
Isotta Fraschini - Isotta Fraschini Tipo6-C
Van de Hypercars tekende enkel Team JOTA en Isotta Fraschini present. Het was dan ook logisch dat beide Porsche’s de tabellen aanvoerden op het einde van de sessie. De snelste chrono werd neergezet door Norman Nato op de Team JOTA Porsche 963 #12 in 1:41.822. Daarachter volgde de tweede Porsche van het team waarop Phil hanson een ronde aflegde in 1:43.206. De nieuwe Isotta Fraschini bleef nog lang in de stand alvorens op het einde van de sessie een twintigtal ronden af te leggen met een 1:45.928 als beste rondetijd.

Iron Dames - Lamborghini Huracan LMGT3 Evo2
Iron Dames - Lamborghini Huracan LMGT3 Evo2
Van de zes op de piste aanwezige LMGT3’s was de United Autosports McLaren 720SGT3 EVO #59 van James Cottingham, Nicolas Costa en Grégoire Saucy de snelste. Met een chrono van 1:56.583 was de Britste GT bijna 0,1 seconde sneller dan de TF Sport Corvette die onze landgenoot Tom Van Rompuy deelt met Charlie Eastwood en Rui Andrade. Eastwood was de snelste van het trio met een ronde in 1:56.634. Van Rompuy legde zijn snelste ronde af in 1:58.153. De derde snelste GT was voor de tweede United Autosports McLaren met Nicolas Pino achter het stuur. De Iron Dames Lamborghini was goed voor de vierde tijd met een ronde in 1:57.081 neergezet door Michelle Gatting. Volgden nog de tweede TF Sport Corvette en de Iron Lynx Lamborghini.  

Foto's: Georges De Coster



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA World Endurance Championship op maandag 26 februari 2024 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Prologue Qatar.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons