São Paulo: Incidentrijke zege voor de Audi #1 - zege voor Ferrari in GTE

De Audi van de misschien wel snelste Audi piloot - Loic Duval - zou finaal tweede worden op 3 ronden van de winnende #1 R18. Na goed een half-uur wedstrijd verloor het merk met de vier ringen waarschijnlijk wel al haar grootste concurrent om de zege toen de Toyota van de Fransman Sarrazin de Lotus van Dominik Kraihamer torpedeerde en voor aanzienlijke schade aan het circuit zorgde. Een neutralisatie van een uur was het gevolg.
Niet veel later volgde dan weer de volgende safety-car situatie: De AF Corse Ferrari van Ferrari fabriekspiloot Toni Vilander moest het gras opzoeken nadat deze begon te smeulen. Een paar seconden later stond de mooie 458 Italia in lichterlaaie en lag de race weer stil. De zusterwagen uit de AF Corse stal deed het beter, de 458 van Fisicella / Bruni won de fraaie GTE- klasse na een start- tot finish duel met de Aston Martin van Stefan Mücke en Darren Turner. Mücke / Turner, werden tweede voor de Porsche van Jörg Bergmeister en Patrick Pilet. In de GTE Am klasse ging de zege wel naar Aston Martin met de #96 V8 Vantage van Hall / Cambell-Walter.
In LMP2 won de Russische G-Drive Racing Oreca - Nissan met een ronde voorsprong op onze landgenoot en OAK Racing piloot Bertrand Baguette. De Pecom Racing Oreca - Nissan werd derde.
Uitslag FIA WEC 6 Hours of São Paulo 2013
01. Lotterer/Tréluyer/Fässler - (Audi R18 e-tron quattro) 235 ronden in 6:01'26.20902. Duval/Kristensen/McNish (Audi R18 e-tron quattro) + 3 ronden
03. Beche/Heidfeld/Prost (Lola b12/60 Coupé-Toyota) + 5 ronden
04. Conway/Martin/Rusinov (Oreca 03-Nissan) + 13 ronden (eerste LMP2)
05. Baguette/Gonzalez/Plowman (Morgan-Nissan) + 14 ronden
06. Kaffer/Perez Companc/Minassian (Oreca 03-Nissan) + 14 ronden
07. Jeannette/Wirdheim/Zugel (Zytek Z11SN-Nissan) + 18 ronden
08. Ihara/Merlin/Nicolet (Morgan-Nissan) + 21 ronden
09. Bruni/Fisichella (Ferrari 458 Italia) + 23 ronden (eerste LMGTE Pro)
10. Mücke/Turner (Aston Martin Vantage V8) + 23 ronden
...
14. Hall/Campbell-Walter (Aston Martin Vantage V8) + 27 ronden (eerste LMGTE Am)
Foto: Audi Motorsport
Tweet