van der Horst

Wintertesten Barcelona: Dag 2: Mercedes toont eindelijk zijn snelheid

Nico Rosberg - Mercedes AMG F1 W06 Hybrid
Nico Rosberg - Mercedes AMG F1 W06 Hybrid
Gisteren reed Felipe Nasr in zijn Sauber met een 1:23.500 maar liefst een halve seconde af van de tot dan snelste tijd van Romain Grosjean. Vandaag dook Nico Rosberg daar nog eens zeven tienden onder. Op zachte banden was de Duitse piloot in zijn Duitse bolide sneller dan alles en iedereen. Bovendien heeft men bij Mercedes, in tegenstelling tot bij Lotus, nog niet de super zachte banden boven gehaald.
  • Oeste Kart
Op de tweede plaats vinden we Valtteri Bottas. De Fin was in zijn Williams maar liefst 1.2 seconden trager. Ook voor de twee teams die dringend kilometers nodig hadden, was het een goede dag. Bij Force India reed Nico Hülkenberg 76 rondjes zonder betrouwbaarheidsproblemen. En ook McLaren heeft er eindelijk een goede dag op zitten. Jenson Button reed 101 rondjes in de MP4-30, een record voor de nieuwe wagen. McLaren gebruikte vandaag eigen onderdelen voor het ERS-systeem wat de betrouwbaarheid van de Honda-motor ten goede kwam. Helaas werd de onbetrouwbaarheid nogmaals bewezen want Button viel in die 101ste ronde toch weer plots stil. Ook betrouwbaarheidsproblemen bij Red Bull en Toro Rosso. De enige teams met Renault-motoren zagen hun wagen stil vallen. 

Pos.RijderConstructeurTijdRonden
1Nico RosbergMercedes1:22.792106
2Valtteri BottasWilliams-Mercedes1:23.99590
3Felipe NasrSauber-Ferrari1:24.071140
4Sebastian VettelFerrari1:25.339142
5Jenson ButtonMcLaren-Honda1:25.590101
6Pastor MaldonadoLotus-Mercedes1:26.705140
7Max VerstappenToro Rosso-Renault1:26.766139
8Daniil KvyatRed Bull-Renault1:26.96583
9Nico HülkenbergForce India-Mercedes1:28.41276

Foto: Mercedes AMG Petronas



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Jonathan Haesaerts in Formule 1 op vrijdag 27 februari 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Wintertesten Barcelona 2.
  • Powerkit.shop

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons