Franco 200: Iedereen volgas voor ‘de laatste’ van het seizoen 2022
Samen met de MARC Cars en de 911, zijn er de Porsche Cayman van de Klasse G+ die niet te beroerd zullen zijn om proberen hen te verrassen over de gehele afstand. De titelkandidaten, de #11 van de Nederlanders Hollandais Maarten en Mees Roos kruisen er de degens met de goed gekende #15 van Rolph Lietart en Jarne Geussens, de #16 van Denis Vanmol, Fred Bouvy en Marc-Olivier Van Oppens, maar ook met de #982 van Karl White en Paul Geeris. Dat zijn door de wol geverfde rijdersbezettingen, die geen kans zullen laten liggen…
Het uiteindelijk gevecht om de titel, daar is ook sprake van in de Klasse E, die de beste toerwagens groepeert. De terugkeer van de Peugeot 308 #23 van Caren Burton en Damien Dussoul werd al aangekondigd, net als die van immer mooie Seat Leon #444 van Manfred Verbeke en Denis Smets. Maar op Zolder bleek de race dan weer eerder een zaak van de Cupra #25 van Yardy Hoogwerf en Steven Teirlinck, en van die Seat Leon #43 van Gunther en Maxim Van den Hove, die zich hebben verbonden met een Wim Bradt, die er het gevecht tegen de chrono had gewonnen. Het is een groep waartussen de Peugeot RCZ Cup #421 van Fabrice Massin en Pierre Léonard zich zal trachten te mengen…
Heel wat groei ook binnen de Klasse F van de Divisie 2, waar de BMW Z4 #94 van André en Guillaume Patze enerzijds en de Seat Leon Supercopa MK2 #27 van Eric De Boeck en Jean-Luc Peigneur anderzijds, het weer tegen elkaar zullen opnemen. Er is de aangekondigde terugkeer van de... Renault 21 Turbo #21 van René en Xavier Danneels, die nog altijd worden bijgestaan door Michel Gilot. Na een episode met de Mégane Trophy, is de eerbiedwaardige en nooit uit de mode geraakte ‘21’ nu terug van weggeweest. En dat zullen we geweten hebben! Dat geldt evenzeer voor de BMW M3 E36 #65 van Petra Carlier, dochter van André, en Hervé Duelz, en ook voor de Lotus Exige #163 van Lino Pecoraro! Dit wordt sport van niveau…
Er zullen ook enkele klappen worden uitgedeeld binnen de Klasse B, die van de 2 liters, waar Yvan Muller op de Renault Clio Cup #96, zich de kroon op het hiofd zal zetten. Het Franse merk wordt er ook vertegenwoordigd door heel wat Clio wagens: de #37 van Hervé Deger, François Jeukenne en Jérôme Heinen, de #88 van Nicolas Busschaert en Nicolas Van Zandycke, de #110 van Philippe en Florence Hortulanus met Martin Franken, de #415 van de weergekeerde Grégory Mertz, Stéphane Warling en Christophe Lemaire, evenals de #510 van Patrick Asnong, Fred Faucon en Gautier Martin. De Honda Civic wagens staan in topvorm in dit seizoenseinde. Te beginnen met de #99 van de Britten Ricky Comber en Mark Simmons, die eveneens achter de titel zullen aangaan. In hun kielzog volgt de #6 van Patrick Van Billoen en Navric De Laet, en de #53 van Alain De Coninck, Yannick Van Espen en Nestor Dieter. Wat de Vauxhall Astra Coupé #777 van Philippe Ménage en Guy Katsers betreft, die willen op een positieve noot eindigen na een seizoen waar het voor de prachtige bolide en de jonge wolven aan boord, niet altijd van een leien dakje liep.
In de Klasse A tenslotte willen Rogier Van Kuyk en Thomas Leten bevestigen met de Renault Clio #69. Maar de tegenstand zal steviger zijn dan ooit, met een Marco Van Belle (Honda Civic #13) die als een wervelwind naar voren is gestormd in het klassement, het duo Patrick Vander Eecken en Nicolas La Monica, die podiumambities koesteren met de Peugeot 206 #70, zonder nog de Honda Civic #18 van Jean-Didier Ronvaux en Georges Pons te vergeten.
Kortom, voor de laatste keer in het seizoen 2022, zal het voluit strijd worden, in welke categorie dan ook. Tussen de kwalificaties en de race door, zullen de deelnemers aan de 100 Series by BGDC kennis nemen van het menu dat al werd samengesteld in het licht van het seizoen 2023, kwestie van hen al te doen watertanden. En water...dat zal er vanuit de hemel ook al niet vallen op Spa-Francorchamps. Een bewijs dat in België alles mogelijk is…
Hundred Series by BGDC
Tweet