Franco Fun Festival: De #480 van Milo Racing trotseerde de weerselementen

Twee uur later zorgde hevige regen, die het zicht aanzienlijk verminderde, ervoor dat de wedstrijdleiding de rode vlag moest bovenhalen. “We konden alleen maar wachten tot de regen minder intens werd en vervolgens de staat van het circuit controleren”, aldus Benoit Abdelatif, organisator van de European Fun Cup. “De situatie verbeterde een uur en een kwart voor het einde, maar toen werd het Franco Fun Festival slachtoffer van zijn eigen succes! We moesten immers een honderdtal wagens hergroeperen op de startgrid. Dat zou onvermijdelijk veel tijd kosten. Het risico bestond dat we de race voor slechts een twintigtal minuten zouden herstarten, bovendien op een moeilijk berijdbaar circuit. De rede heeft dus gezegevierd en om veiligheidsredenen werd er geen herstart gegeven. De stand kort na het zesde uur werd als officiële uitslag bevestigd.”
De overwinning ging dus naar de #480 Milo Racing, die zo zijn eerste zege in 2025 behaalde, voor de #424 Groupe Lemoine by M3M en de #280 Milo Sens. Deze drie topteams bleven de #556 No Limit Racing van Ludovic en Lou Bellinato, bijgestaan door Kevin Balthazar, de #488 Ben Watches X Milo van Ben en Sam Schroeder, en de #514 Michael Mazuin Sport van Gabriel, Louis en Camille Mazuin voor.

Totale dominantie van de #488 Ben Watches X Milo in de Pure-klasse, die de race met één ronde voorsprong op de #414 Schumacher by AC Motorsport van Arnaud Quédé, Guido Krieg, Cyril Pinaud en Nicolas Bever afsloten en twee ronden op de #278 BE GSL Racing by SRS van Evan Becerra, Federico Nardi en Louis Gysembergh.
Car Pass LRE by Comtoyou pakte revanche bij de Biplaces: de #365, bemand door Stéphane Lémeret, Philippe Wintgens, Christian Gengoux, Gautier Engisch en Philippe Reynens, haalde het voor de #378 N3 Team by SRS van Christophe Moors, Steve Sovet, Axel Daout en Martin Leburton, én de #380 Fun 4U by AP van David Nevers, Gilles Vanderweyen en Vincent Deroanne.
Bij de Rookies was Raul Marchisio de beste debutant aan het stuur van de #88 DDK Protection Unit. Hij bleef de #67 SGRT.be van Joeri Janssens en de #496 TJ Racing 4 Competition van Nils Duckers en Yannick Margraff voor.
Tot slot, bij de Ladies, was Lou Bellinato, aan het stuur van de #556 No Limit Racing, de meest efficiënte. Zij versloeg Camille Mazuin in de #514 Michael Mazuin Sport, en het duo Elea Trenchant en Zoé Meulders, winnaars in Dijon-Prenois, op de #485 Config Racing Junior.
Het vervolg van de European Fun Cup zien we op een ander legendarisch circuit: Charade, in het hart van de vulkanen van de Auvergne, waar op zondag 8 juni een nieuwe race over acht uur op het programma staat.
Persbericht European Fun Cup
Tweet