Frans Verschuur: "In de toekomst met twee wagens in de Gulf 12 Hours"

We hadden eind 2013 reeds besloten om in te stappen in het project van Renault met de R.S. 01, maar hebben ons dit jaar vooral gefocust op de Trophy. We zijn net geen kampioen geworden, maar hebben


Hoe verliep de overstap van de Mégane naar de R.S. 01?

De wagen lijkt in de smaak te vallen bij gentlemen drivers. Is dat je doelgroep?

Hoe reageren de rijders op de specificatie waarin de wagen hier staat?
De GT3-kit waarmee we hier rijden heeft een goede prijs en is goed ge-BoP'ed, wat het interessant maakt. Het is zonde van snelheid van de auto, maar hij is niet te duur en vooral het feit dat er stalen remmen op zitten, maakt het interessant qua kosten. Voor de rest is het vooral de aero die aangepast is, waarbij men een aantal vinnen weggehaald heeft en een restrictor plaatste. Die is er evenwel puur om in te grijpen als het te hard zou gaan, maar de restrictor doet momenteel nog niet veel. Dat hoeft

Je ziet het duidelijk op lange termijn, wat zijn de plannen dan voor de toekomst?

Veel mensen lijken evenwel schrik te hebben voor de uithoudingscapaciteiten van deze wagen, je sprak daarnet over Dubai, die race is nog eens dubbel zo lang...

Foto's: Martijn Wouters
Tweet




























Ulysse de Pauw