van der Horst

Frédéric Vervisch: "De Nürburgring is magisch"

Frédéric Vervisch
Frédéric Vervisch
Frédéric Vervisch slaagde er in om voor dit jaar een fabriekscontract te versieren bij Audi. De talentvolle West-Vlaming werd zo terug opgevist door Audi, nadat hij in de nasleep van Dieselgate uit de boot leek te gaan vallen. Autosport.be sprak met Vervisch bij de voorstelling van het Belgian Audi Club Team WRT over diens plannen dit seizoen.
Frederic Vervisch
Frederic Vervisch
"Ik ben zeer blij dat ik dit jaar als fabrieksrijder bij Audi aan de slag kan", vertelt Frédéric Vervisch breed lachend. "Het was even kantje boord, de gesprekken met Audi waren reeds langer aan de gang en gingen in de goede richting. Toen zette men plots het programma in het WEC stop, waardoor er veel rijders beschikbaar werden en mijn contract opeens minder een zekerheid leek. Ik ben echter altijd blijven verder werken met Audi en we zijn tot een vergelijk gekomen waardoor ik in de 24H van de Nürburgring start."

Frederic Vervisch-Laurens Vanthoor
Frederic Vervisch-Laurens Vanthoor
"Die wedstrijd is enorm belangrijk voor Audi; ik kom dan wel uit voor WRT, maar mijn contract is met Audi zelf. Op dat vlak alleen al is het dus zeker een progressie ten opzichte van vorig jaar. Ik heb lang aan de weg getimmerd om een contract te krijgen met een fabrikant en ik zie dit dan ook als een beloning voor de resultaten met Laurens (Vanthoor) en WRT. Voor mij zal het nu een kwestie worden van de verwachtingen in te lossen en die verwachtingen zijn best hoog."

Pierre Dieudonné-Thierry Tassin-Frédéric Vervisch
Pierre Dieudonné-Thierry Tassin-Frédéric Vervisch
"Audi wil absoluut de zege in de 24 Uren van de Nürburgring, dat merk je alleen al aan de bezetting waarmee het merk aan de start komt. Toch kom je er niet met een goede bezetting alleen, de Nürburgring is zo verradelijk, zo moeilijk ook, zowel voor de rijders als qua set-up. Elke ronde op de ring is anders en als de baan er nat bij ligt, is het helemaal verradelijk; je weet gewoon niet waar de limieten liggen dan. Als je jezelf voorneemt om de volgende ronde in een bepaalde bocht iets te proberen, is het misschien tien minuten later en ligt die bocht er mogelijk totaal anders bij qua grip. Dat maakt het misschien ook zo aantrekkelijk, de Nürburgring heeft simpelweg iets magisch. Je kan er veel testen, maar de Ring ken je nooit goed genoeg, daarom houdt iedereen er ook zo van", besluit Vervisch - nog steeds even breed lachend als toen hij het gesprek begon.

Foto's: Georges De Coster, Niels Vaeck & Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Circuit Internationaal op woensdag 22 maart 2017 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24H Nürburgring.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons