van der Horst

Frédéric Vervisch tekent voor drie jaar bij Ford

Frédéric Vervisch
Frédéric Vervisch
Het voor 2026 aangekondigde Formule 1-programma van Audi zorgde ervoor dat andere autosportprogramma's van de Duitse constructeur grotendeels op de schop gingen. Zo ook het uitstekende GT-programma en als gevolg daarvan werden de contracten van de meeste fabrieksrijders niet verlengd. Dries Vanthoor en Charles Weerts volgden eerder al Team WRT naar BMW en nu is er ook goed nieuws van Frédéric Vervisch. Onze landgenoot stapt voor de komende drie seizoenen als fabrieksrijder in bij Ford, dat met de Mustang een compleet nieuwe GT3-bolide op de wereld loslaat.
Vervisch kon aan Autosport.be al een eerste reactie kwijt: "Mijn manager Angélique Detavernier en ikzelf hebben intussen al meer dan een jaar contact met Ford. Er was meteen interesse vanuit beide partijen. Ik ben de enige fabrieksrijder die de Mustang GT3 nog niet heeft kunnen uitproberen, ik kan dus niet wachten om dit weekend in Daytona mijn eerste kilometers af te malen. Ford is toch wel een iconisch merk en ze werken ook erg professioneel. Het voelt super leuk om deel te mogen uitmaken van dit nieuwe project. Ik voel ook al meteen vertrouwen van hun kant omdat ze mij, zelfs voor ik een meter had gereden, bevestigd hebben op één van beide Pro-wagens in de GTD-klasse voor de 24 Uur van Daytona. De wagen ziet er qua looks 'beestig' uit. Ik kan gewoon niet wachten om achter het stuur te kruipen."

Ford Mustang GT3
Ford Mustang GT3
In Daytona, de eerste etmaalrace van het jaar die wordt betwist op 27 en 28 januari, vormt onze landgenoot een team met Joey Hand en Dirk Müller op het exemplaar met startnummer 65. Ook tijdens de andere uithoudingsraces van het IMSA-kampioenschap wordt dat de rijdersbezetting. Chris Mies vult Mike Rockenfeller en Harry Tincknell aan op de andere auto. Andy Priaulx wordt tot slot reserverijder.

In Europa doet Ford eveneens een beroep op de diensten van Vervisch, Mies en Olsen. Ook Ben Barker zal in verschillende kampioenschappen aan het werk te zien zijn, onder meer dus met Dinamic GT.

Foto: Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in FIA GT3 op zaterdag 16 december 2023.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons