Joint venture tussen VW Team Sweden en Marklund Motorsport
Anton Marklund wist ook niet echt te overtuigen met de Audi S1 van EKRX als teammaat van Matthias Ekström en keert nu terug naar het team van vader Jan. Ook in de Audi TT Cup kan Marklund nooit echt een vuist maken.
Jan Marklund wordt teameigenaar, terwijl Tommy Kristoffersson de rol van General Manager krijgt en Michel Schneider Team Manager. De wagens worden gebouwd in de ateliers van Marklund, terwijl die nadien dan verhuizen naar het Zuiden van Zweden richting Kristoffersson. Een betere uitvalsbasis en ondanks binnen hetzelfde land toch een verschil van 2000 km.
Wat er zal gebeuren met de rest van het indrukwekkend wagenpark, is niet geweten. Over de toekomst van Toomas Heikkinen, PG Andersson en Tord Linnerud wordt met geen woord gerept. Ook over Tommy Rustad, die Europees kampioen werd met een VW Polo van Marklund Motorsport, is niets geweten; evenmin of het team nog klantenversies zal inzetten voor andere rijders als onder meer Rustad, Foust of andere gelegenheidsrijders. Wie Marklund zal vervangen in de Audi S1 van EKS RX, is ook niet geweten.
De constructeurs beginnen zich wel stilaan te moeien binnen het FIA World RX. Zo doen er nog geruchten de ronde dat Petter Solberg mogelijk met Hyundai in zee gaat en ook Peugeot zou zich profileren als officieel team.
Foto's: Johnny Loix
Tweet