van der Horst

GCK Competition volgend jaar in WRX met elektrische Lancia Delta Integrale

Lancia Delta Evo-e
Lancia Delta Evo-e
Vanaf volgend seizoen zal het gehele World Rallycross Championship-veld elektrisch aangedreven zijn. Daarbij liet de promotor "Rallycross Promotor GmbH" weten dat men op zijn minst veertien wagens aan de start verwacht, die op hun beurt allen uitgerust zullen worden door GCK Energy. De motorsportafdeling van deze laatste zal volgend seizoen opvallen, want Guerlain Chicherit en co gaan namelijk een elektrische variant van de befaamde Lancia Delta Integrale inzetten.
  • Hamofa Performance
Wie aan de Lancia Delta Integrale denkt, denkt aan de gouden jaren van het WRC. Daar behaalde de Italiaanse wagen tussen 1988 en 1992 maar liefst vijf titels bij de constructeurs en drie bij de piloten. Nu krijgt het model een revival, hetzij wel elektrisch. De Lancia Delta Evo-e zal ingezet worden door GCK Motorsport, dat zijn strepen al verdiende in de WRX met Renault. De wagen zal zoals elke anderen op de grid voorzien worden van een twin motor van 500 KW, wat omgezet 680 PK is, met dank aan het Oostenrijkse Kreisel Electric. Daarenboven zal deze wagen met een directe koppeling van 880 nM zelfs sneller optrekken dan een Formule 1-wagen.

Foto: GCK Motorsport



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in FIA World Rallycross Championship op dinsdag 23 november 2021.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons