van der Horst

Geox Dragon trekt Brendon Hartley aan

Brendon Hartley
Brendon Hartley
Vandaag kondigde het Geox Dragon team aan dat het Brendon Hartley een zitje toevertrouwt voor het komende seizoen in de Formule E. De voormalige Formule 1-piloot en tweevoudig kampioen in het WEC mocht vorige week de Penske EV-4 voor de eerste maal aan de tand voelen en dit was genoeg voor Jay Penske om hem een contract aan te bieden. Overigens was Hartley ook recent testpiloot voor Porsche, het team dat in Ad Diriyah haar debuut zal maken. Hiermee is er al één plaats ingevuld bij het Amerikaanse team en is het af te wachten wie de tweede wagen zal besturen.
Maximilian Günther - GEOX Dragon
Maximilian Günther - GEOX Dragon
Eén ding is zeker: het zal niet José María López zijn. Dat bevestigde Jay Penske vandaag. Daarnaast ziet het er ook naar uit dat nummer twee niet Maximilian Günther wordt. Gezien dat Antonio Félix da Costa en BMW besloten hebben om het contract op te breken, ligt de weg open voor de Portugees richting DS Techeetah en voor de Duitser om naar de Beierse constructeur te trekken. Een naam die ook genoemd word is die van Jordan King. De Britse jongeling mocht eveneens vorige week al eens proeven van de elektrische éénzitters, doch is er nog niets bevestigd op dit moment.

Toyota Gazoo Racing - Toyota TS050 Hybrid
Toyota Gazoo Racing - Toyota TS050 Hybrid
Dat Hartley volgend seizoen in de Formule E aantreedt is enigzins ook verrassend. Eerder dit jaar geraakte ook bekend dat de Kiwi zal uitkomen voor Toyota in het komende FIA WEC-seizoen, als vervanger voor Fernando Alonso. Gezien er nog twee clashes op het programma staan tussen beide kampioenschappen - Bahrein en Sebring tegenover de twee onbevestigde manches in de Formule E - zal er al vroeg een keuze gemaakt moeten worden welk kampioenschap voorrang zal krijgen.

Foto's: Racing International Photography



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op donderdag 8 augustus 2019.
  • Powercars

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons