van der Horst

Goedkopere inschrijving voor 2013, aparte klassementen en meer

2013 wordt een belangrijk jaar voor de Be Trophy, en niet alleen wegens de lancering van de Be Cox 3de Generatie (waar we het trouwens heel binnenkort uitgebreid over zullen hebben). Er is immers ook de indrukwekkende terugkeer van heel wat Be Cox ‘van de oude generatie’. ‘We willen er inderdaad een punt van maken om zoveel mogelijk wagens in België te laten rijden en er voor te zorgen dat de amateur-rijders die zich op onze circuits komen amuseren onmiddellijk competitief zullen zijn”, stelt Vanessa Bouchat, binnen Kronos Events verantwoordelijk voor de Be Trophy. “Na 2012, dat in de eerste plaats een overgangsjaar was, was het onze taak om intelligente en economisch verantwoorde oplossingen te vinden zodat de eigenaars en rijders opnieuw hun passie kunnen beleven, in het ontspannen kader van de Be Trophy. Het kampioenschap is nu trouwens over de hele Benelux uitgebreid en is onder de auspiciën van de FIA erkend als Europese Serie.”
  • St. Paul
Om die opdracht tot een goed einde te brengen drong één beslissing zich op: het vermogen van de dieselwagens moest naar beneden. Zo worden ze niet alleen betrouwbaarder, maar het laat de benzinewagens ‘van de oude generatie’ ook toe op de piste gelijke tred te houden met de diesels.

Deze transformatie wordt dus verplicht voor alle dieselversies van de Be Cox, via een controle die enkel door de technici van Kronos Racing zal worden uitgevoerd.

Naast de garantie dat iedereen op gelijke voet vertrekt – en dus het rijplezier zal worden verhoogd – gaat Kronos Events nog een stap verder om ook de laatste twijfelaars te overtuigen hun Be Cox opnieuw op circuit te laten rijden.

Niet alleen is de inschrijving voor het hele seizoen goedkoper dan in 2012, er is ook een schitterende en evenwichtige kalender van zes meetings samengesteld. Het hoogtepunt blijft uiteraard de beroemde 25 Uur, maar er is ook een première op Zandvoort, het spectaculaire circuit van Dijon, de uiterst geschikte omloop van Mettet en de traditionele verplaatsing naar Zolder.

De Be Cox diesel die zich voor het hele jaar inschrijven worden trouwens gratis aan de nieuwe regels aangepast, inclusief een revisie van de injectoren en een passage langs de motortestbank.
De eigenaar van een benzine-Be Cox ‘van de oude generatie’ mag kiezen uit twee bijzondere aanbiedingen. Ofwel een korting op de aankoop van een sequentiële versnellingsbak (voor zij die er nog geen zouden hebben), ofwel 4 setjes banden, dus 16 gratis banden, voor het seizoen 2013.

Maar dat is niet alles. Kronos garandeert ook dat deze categorie ‘diesel/benzine van de 1ste generatie’ in de schijnwerpers komt te staan, onder andere via het opstellen van eigen klassementen en het houden van eigen podiumceremonies.

Er staat u dus maar één ding meer te doen: uw wagens van onder het stof halen, uw racehandschoenen en helmen aantrekken, de mottenballen uit uw racepak halen, zodat u samen met ons in grote getale en in een ontspannen sfeer opnieuw heel veel plezier kan beleven aan uw Be Cox.

Kronos Events press



  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons