GP Monaco: Bandenstrategie bezorgt Sergio Pérez de zege
Wat later verloor Mick Schumacher (Haas) de controle over zijn wagen aan het zwembad en belandde achterwaarts de bandenmuur in waarbij de wagen in twee stukken brak. Schumacher kon echter ongedeerd uitstappen. De rode vlag werd bovengehaald en tijdens de onderbreking konden de teams weer banden wisselen. Bij Red Bull koos men voor mediums terwijl Ferrari besliste om verder te gaan op de harde rubbers die ze eerder in de race oplegden. Wanneer de race hervat werd sleten de medium banden van de Red Bull’s sneller dan de harde rubbers van de Ferrari’s. Sainz en Leclerc konden alzo de druk verhogen op de voor hun rijdende Red Bull, maar op het circuit van Monaco bleek het nogmaals onmogelijk om in te halen.
Na de Red Bull’s en de Ferraris kwam George Russell (Mercedes) als vijfde over de streep nadat hij vroeg in de race voorbij de McLaren van Norris was gegaan. Norris pakte de zesde plaats gevolgd door Fernando Alonso (Alpine). De Spanjaard werd op het einde van de race opgejaagd door Lewis Hamilton (Mercedes), maar de gefrustreerde Brit zag geen mogelijkheid om voorbij de Alpine te geraken. Hamilton had in het begin van de race al een robbertje uitgevochten met Esteban Ocon (Alpine), waarbij de wagens elkaar raakten. Ocon finishte als negende maar een straf van vijf seconden wierp hem terug naar de twaalfde plaats. De negende plaats ging alzo naar Valtteri Bottas (Alfa Romeo) terwijl Sebastian Vettel (Aston Martin) het laatste punt binnenhaalde.
Foto's: Racing International Photography
Tweet