Nicolas Vandierendonck strijdt mee voor het podium in Barcelona
Hoewel het Spaanse circuit was opgedroogd voor de start van de eerste confrontatie, hadden de weergoden hun laatste geheimen nog niet prijsgegeven. “Minuten voor de start van de opwarmronde begon het hevig te regenen, waardoor iedereen met het verkeerde rubber was vertrokken en de race achter de safety car werd gestart. Het reglement bepaalt dat je geen pitstop mag maken in de eerste ronde, maar toch kwam een groep wagens regenbanden halen zonder bestraffing. Onze auto was dus in het nadeel door een ronde te wachten met de bandenwissel. Uiteindelijk maakt het echter geen verschil: tijdens onze pitstop werd een band niet goed vastgemaakt. Het gevolg was dat Bas onze Porsche enkele kilometer verderop definitief moest parkeren. Het werd dus een werkloze zaterdag voor mij.”
Gelukkig kon het Europese seizoen met een positieve noot afgesloten worden tijdens de tweede – zonnige – race op zondag. “De tiende kwalificatietijd was geen weerspiegeling van mijn ware snelheid, aangezien ik in mijn snelste ronde werd gehinderd en vervolgens mijn drie snelste sectoren niet kon verenigen. Ik vertrok dus met het mes tussen de tanden, maakte meteen drie plaatsen goed en kon het ritme van mijn voorliggers volgen. Alleen hadden we voor een iets te agressieve afstelling gekozen: aangezien het kwik niet daalde zoals we verwacht hadden, speelde de bandenslijtage ons parten op het einde van mijn stint. We verloren enkele seconden, die Bas nadien zeker had kunnen gebruiken. We stranden immers op… één luttele seconde van het podium. Enerzijds bijzonder jammer natuurlijk, maar anderzijds verlaat ik Barcelona met een veel beter gevoel dan enkele weken geleden in Silverstone.”
Thems Racing by EMG Motorsport maakt zich nu op voor de voorlaatste Belcar-wedstrijd van het seizoen op Circuit Zolder, waar Nicolas Vandierendonck de Porsche 911 zal besturen in het gezelschap van zijn vaste racepartner Filip Teunkens.
Thems Racing by EMG Motorsport
Tweet