van der Horst

Paul Ricard: Race 2: Titel voor Raymond Narac en Nicolas Armindo

Raymond Narac/Nicholas Armindo - IMSA Performance Matmut Porsche
Raymond Narac/Nicholas Armindo - IMSA Performance Matmut Porsche
Het Team IMSA Performance Matmutde heeft met Raymond Narac en Nicolas Armind dan toch nog de titel binnengehaald in het GT Tour. Het Porsche duo eindigde de laatste race van het seizoen op de vijfde plaats, maar dat was voldoende nadat titelfavorieten Parisy/Hassid (Sébastien Loeb Racing Audi) die van de laatste plaats moesten vertrekken slechts tiende werden en Hallyday/Guilvert (Saintéloc Racing Audi) met een derde plaats niet voldoende punten pakten om de Porsche van de titel te houden. De zege in de tweede race ging naar de Sport Garage Ferrari 458 van Gilles Vannelet en Enzo Guibbert.
Voor de start viel nog het nieuws dat de Team Duqueine Ferrari en de DKR McLaren respectievelijk vijfde en elfde in de eerste race na de technische keuring  uit de uitslag geschrapt waren wegens inbreuken op het technisch reglement.

f1e55be9fe7177e36f1d83118895677eb796d8d2.jpg
Bij de start nam Anthony Beltoise (Sébastien Loeb Racing Audi R8 LMS ultra) de leiding voor de Sofrev-ASP Ferrari 458 van Olivier Panis en de IMSA Performance Matmut Porsche 911 GT3 R bestuurd door Nicolas Armindo. In de derde ronde kreeg de leidende Audi een klapband, Panis nam de koppositie over voor de Ferrari van Moulin-Traffort die de Porsche voorbij gegaan was. Na 20 minuten race kregen we opnieuw een wissel aan de kop van het veld wanneer Moullin-Traffort de Ferrari passeerde. Mike Parisy (Sébastien Loeb Racing Audi R8 LMS ultra) die als laatste moest vertrekken was ondertussen al opgeklommen naar de tiende plaats.

Narac/Armindo - IMSA Performance Matmut Porsche 911 GT3 R
Narac/Armindo - IMSA Performance Matmut Porsche 911 GT3 R
Na de pitstops werd het klassement tengevolge van de handicaptijden weer omgegooid en het was de Team Duqueine Ferrari van Jean-Claude Police die nu het veld aanvoerde voor de Sport Garage Ferrari van Gilles Vannelet en de Sofrev-ASP Ferrari van Eric Debard. Police kon echter niet weerstaan aan een oprukkende Vannelet om vervolgens de pitlane op te zoeken om een straftijd uit te zitten. Narac lag voorlopig zesde, vier plaatsen voor de Audi van Hassid, de leiders in het kampioenschap, maar slaagde er in nog een plaats te winnen en was alzo virtueel kampioen. Hassid zette alles op alles en klom gestaag op in het klassement maar verloor alle kansen op de titel nadat hij een drive-through kreeg voor een contact met een Ferrari.   

Podium race 2
Podium race 2
Gilles Vannelet/Enzo Guibbert wonnen de race, een eerste zee dit jaar voor Sport Garage. Panis en Debard werden tweede en schonken daarmee Sofrev-ASP de titel bij de teams.  Hallyday/Guilbert eindigden op het laatste podiumplaatsje na een spannend duel met de Lechner Racing Mercedes, die door een klapband de vierde plaats nog verloor in de laatste ronde. Arno Sanatamato/Eric Cayrolle (Sport Garage Ferrari 458) erfden de vierde plaats voor de IMSA Porsche van Narac/Armindo die de titel binnen haalden. Hassid en Parisy eindigden uiteindelijk nog tiende en mogen zich vicekampioen noemen.

GT Tour; Paul Ricard; Uitslag race 2

01. Vannelet/Guibbert (Sport Garage Ferrari 458) 43 ronden
02. Debard/Panis (Team Sofrev-ASP Ferrari 458) +3.412
03. Hallyday/Guilvert (Saintéloc Racing Audi R8 LMS ultra) +9.912
04. Cayrolle/Santamato (Sport Garage Ferrari 458) +16.613
05. Narac/Armindo (IMSA Performance Matmut Porsche 911 GT3 R) +17.206
06. Ried/Vaxivière (Team Martinet by Almeras Porsche 911 GT3 R) +20.628
07. Beaubelique/Badey (Team Sofrev-ASP Ferrari 458) +24.991
08. Metairie/Abril (Team Speed Car Audi R8 LMS ultra) +28.646
09. Degremant/Cazenave (DKR Engineering McLaren MP4-12C) +49.681
10. Hassid/Parisy (Sébastien Loeb Eacing Audi R8 LMS ultra) +51.057

Foto's: GT Tour



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FFSA GT Tour op zondag 26 oktober 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Paul-Ricard.
  • G&A Motors Motorsport

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons