van der Horst

Guillaume de Mévius en Martijn Wydaeghe met een Citroën C3 R5 in Rallye Terre de Lozère

Guillaume de Mévius
Guillaume de Mévius
Guillaume de Mévius en Martijn Wydaeghe zetten hun programma in de kleuren van het RACB National Team verder. Volgend weekend start het duo in de Rallye Terre de Lozère, aan het stuur van een Citroën C3 R5.
Guillaume de Mévius, habitué van de Belgische wedstrijden, staat eind deze week aan de start van een manche van het Franse kampioenschap onverhard. “We zijn heel blij dat we met PH Sport een akkoord hebben kunnen vinden om deze wedstrijd af te werken”, stelt Geoffroy Theunis, manager van het RACB National Team. “Deze rally geeft Guillaume en Martijn een extra kans om hun samenwerking verder op punt te stellen, vooraleer aan de tweede seizoenshelft van 2018 te beginnen.”

Lozère is voor Guillaume de Mévius niet het grote onbekende. “Het klopt dat ik in hier in 2016 ook al eens heb gereden", herinnert de jonge rallyrijder zich. “Maar samen met Martijn zullen we bij het opstellen van de nota’s helemaal opnieuw beginnen. Net zoals alle andere wedstrijden van het Frans kampioenschap onverhard heeft ook deze rally een bijzondere timing: één verkenningdoortocht ‘s ochtends, en tegen de klok 's namiddags. Een systeem dat ons zou moeten helpen onze samenwerking in de auto verder te smeden.”

De doelen van de tandem de Mévius-Wydaeghe zijn duidelijk: “We zijn hier in de eerste plaats om te leren”, gaat de rijder verder. "Het is al meer dan een jaar geleden dat ik op deze ondergrond heb gereden en toen was dat aan het stuur van een voortrekker uit de R2-categorie. Deze keer beschikken we over een vierwielaandrijver, die we donderdag tijdens een testsessie voor het eerst zullen besturen.”

De Rallye Terre de Lozère wordt afgewerkt in en rond Mende, op 25 en 26 augustus. Er staan 11 chronoritten op het programma, goed voor 146,700 km tegen de klok.   

Persbericht RACB National Team



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Rally Internationaal op maandag 20 augustus 2018.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons