van der Horst

Gulf 12H: Vrije Training 1: Wolf gaat Ferrari vooraf

Avelon Formula - Wolf GB08
Avelon Formula - Wolf GB08
Avelon Formula leidt voorlopig de debatten op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi. De Italianen gingen in hun Wolf #45 meer dan een seconde sneller dan tijdens de nachtsessie gisteren en kaapten zo de koppositie in de tijdstabellen weg. Het duo Bellarosa/Belotti speelde bovendien haasje over met de Ferrari van Wyatt/Rugolo/Rigon die als tweede afklopte, voor de meest recente winnaar, de Abu Dhabi Racing by Black Falcon Mercedes SLS van Al Qubaisi/Bleekemolen/Schneider.
Black Falcon - Mercedes SLS AMG GT3
Black Falcon - Mercedes SLS AMG GT3
Wolf was de ganse sessie vooraan te vinden, waarbij het fabrieksexemplaar #45 en de #48 onder de vlag van CRM Motorsport de hoofdrol speelden. Even doken ook de Kessel Racing Ferrari 458 Italia GT3 #11 en de Black Falcon Mercedes #2 op vooraan in de sessie die eenmaal onderbroken werd met een rode vlag; vermoedelijk veroorzaakt door de #77 AF Corse Ferrari. Meteen na het vrijgeven van het circuit stormde Ivan Bellarosa, gebruikmakend van de vrije piste overigens, naar de koppositie om zijn chrono later nog scherper te stellen tot een 2:11.147.

AF Corse - Ferrari 458 Italia GT3
AF Corse - Ferrari 458 Italia GT3
Van Belgische kant was de AF Corse Ferrari met Adrien de Leener aan boord opnieuw snelste op een knappe vierde plaats algemeen. "Het ziet er goed uit", vertelde de Leener Autosport.be. "Mogelijk kunnen we hier het podium ambiëren." Jacques Duyver (Kessel Racing Ferrari 458 Italia GT3 #99) eindigde 16e, Nicolas Vandierendonck (GDL Racing Porsche 991 GT3 Cup #67) sloot als voorlaatste aan.

Om 12:25 lokale tijd begint de tweede en tevens laatste vrije training.

--- Uitslag vrije training 1 Gulf 12 Hours of Abu Dhabi 2014 (pdf) ---

Foto's: Martijn Wouters



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Circuit Internationaal op vrijdag 12 december 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Gulf 12 Hours.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons