Guy Verheyen en Chris Mattheus met Norma in plaats van Porsche en Wolf
"Eén ding stond echter al snel vast: we willen het avontuur aansnijden onder vrienden. Daarmee bedoel ik dat, als we opteren voor een prototype, het voor mij buiten kijf staat dat Pieder Decurtins van T2 Racing betrokken is. Pieder had daar wel oren naar, maar verkoos de Wolf. Vorig jaar hebben wij echter dermate veel last gehad van vibraties, dat die wagen voor mij geen optie meer is. Aan het einde van de rechte lijn, trilde mijn hoofd zo fel, dat ik het 100m bord in de remzone zelfs niet meer zag. Bij de Norma zou dat allemaal veel beter onder controle moeten zijn, maar dat is afwachten, want we testen pas mid april en tot dusver heb ik met de Norma M20 FC nog niet gereden."
Waar de Wolf GB08 Tornado, misschien op dit ogenblik wel de intrinsiek snelste CN, beschikte over een turbomotor, kiezen Guy Verheyen en de zijnen resoluut voor een atmosferisch Honda-blok. "Ik denk dat dat op termijn de beste keuze is, zeker voor de lange races. Iets minder krachtig, maar wel zuiniger en minder bruusk bij het uitaccelereren. Chris en ik delen uit kuipje, maar voor de langere races krijgen we zoals vorig jaar het gezelschap van Pieder Decurtins. Hij brengt overigens nog twee extra prototypes mee, dus dat betekent dat de grid ook weer wat voller zal ogen. Tijdens de korte races komt hij zelf aan de start met de Wolf GB08 Tornado, die wagen zal dus ook dit jaar in Belcar nog zijn opwachting maken."
Foto's: Geert Franquet, Ronald Janssens, Niels Vaeck & Marnik Mouchaers
Tweet