Harry Steegmans over zijn eerste 24H Zolder als Algemeen Directeur
"Ik vind het eveneens mooi om te zien hoe de nieuwe Porsche 992 de GT divisie won, een verdiende winnaar", vervolgt de Algemeen Directeur zijn betoog. "Volgend jaar zal die wagen naar alle waarschijnlijkheid nog een stukje sneller voor de dag komen en gaan we ook strijd zien met o.a. de GT2-wagens. Bij de GT's kon je op voorhand geen gedoodverfde winnaar aanduiden, maar ook de toerismeklasse leverde prachtige duels, met de nieuwe BMW M2 CS Racing die zijn waarde bewezen heeft."
Gepolst naar de verbeterpunten in het huidige concept, draait Steegmans geenszins rond de pot. "We moeten werken aan een versterking van alle klassen om tot een breder startveld te komen. Daarnaast moet er ook een betere doorstroming komen vanuit de Belcar Sprint Cup en daar kunnen we misschien wel toe bijdragen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een overkoepelende trophy voor endurance en sprint. We moeten werken aan de basis van de Belcar, al vrees ik dat de GTB-klasse voorlopig een probleemkind gaat blijven vanwege de invulling van die klasse. Een formule rond GT4-wagens werkt enkel indien je een BoP goed kan handhaven en als we zelf zouden beginnen bijsturen, riskeer je te raken aan een zeer precair evenwicht. Ikzelf zou graag ook enkele Lotussen zien starten in Belcar, maar één ding is zeker: we zijn ons bewust van wat er beter kan."
Foto's: Martijn Wouters & Marnik Mouchaers
Tweet