Hell: Nabeschouwing Pauwels Motorsport
Zaterdagavond werd ook nog het achter differentieel veranderd en dit om meer tractie te krijgen. Dit gaf onze piloot op zondagmorgen tijdens de warming-up dan ook een supergoed gevoel en kon hij zelfs Petter Solberg op de hielen zitten.
Voor de derde heat op zondag stond Koen op de vijfde startpositie met langs hem Holten, Koutny, Holte en M.Öhman. Koen dook meteen na de start de jokerlap in en leek op weg naar een tweede plaats en een goede tijd tot in de laatste ronde het noodlot toesloeg en de turbo het liet afweten. Hierdoor beschikte de Proflex Ford Focus Mk2 niet meer over het volle vermogen en zat er niet meer in dan een 28ste tijd. Terug in de paddock bleek de schade groter dan gedacht: de uitlaat was ook compleet stuk gegaan door de losgekomen turbo onderdelen, die door de uitlaatbuis naar buiten gekomen waren. Er werd dan ook door het team beslist om niet meer te starten in de vierde heat, dit om geen onnodige risico’s te nemen en verdere schade te veroorzaken. Want een lekkende uitlaat kan immers snel een brandje doen ontstaan en dit wilden we absoluut voorkomen.
Reactie Koen: Het gevoel en de snelheid zaten er echt goed in dit weekend. De nieuwe Proflex dempers werken super en we zaten heel dicht bij de top. Het meest frustrerende was dat we telkens een klein oponthoudje hadden zodat de heattijden de echte race snelheid niet reflecteerden. Maar wie er was heeft duidelijk kunnen zien dat de snelheid er zeker inzat en dit is veel belovend voor de toekomst. Omdat we nu minder dan een maand voor de wedstrijd van Mettet zijn gaan we Finland en Zweden even links laten liggen en alles op alles zetten om onze thuiswedstrijd voor te bereiden.
Al de aandacht van onze man uit Leopoldsburg zal de komende weken gaan naar de organisatie van de Belgische WorldRX manche in Mettet op 12 en 13 juli. De Proflex Ford Focus Mk2 zal door het team in tussentijd een grondige check up en revisie krijgen om zo in optima forma aan de start te kunnen verschijnen van onze thuis wedstrijd van het Wereldkampioenschap rallycross!
Pauwels Motorsport Press
Tweet