Herberth Motorsport Porsche wint Hankook 12H RED BULL RING
De in de klasse A6-Pro uitkomende GRT Grasser Racing Team-Lamborghini Huracán GT3 (#964, Christian Engelhart/Rolf Ineichen/Mark Ineichen), die gisteren na het eerste deel van de race aan de leiding ging, viel kort na halverwege de race met een motordefect uit. Eerder al werd een van de voornaamste rivalen van dit team door remproblemen uitgeschakeld: de Scuderia Praha-Ferrari 488 GT3 (#11, Jiri Pisarik/Josef Král/Matteo Malucelli) belandde in de Remusbocht in de vangrails.
In de 991-klasse won de PROsport Performance-Porsche 991 Cup (#85, Charles Putman/Charles Espenlaub/Joe Foster) met een voorsprong van vier ronden op de MSG Motorsport-Porsche 991 Cup (#92, Luca Rettenbacher/Christopher Zöchling/Philipp Sager) en hun teamgenoten in de MSG Motorsport-Porsche 991 Cup (#93, Petar Matic/Boris Miljevic/Martin Gasser/Richard Gonda). Aanvankelijk kwam de Forch Racing by Lukas Motorsport-Porsche 991 Cup (#81, Robert Lukas/Igor Walilko/Piotr Parys/Christopher Bauer) als klassewinnaar over de eindstreep, maar deze auto bleek naderhand niet conform het technisch reglement en werd daarom uit de uitslag gehaald.
De B2F compétition-Porsche 991 Cup (#35, Benoit Fretin/Bruno Fretin/Michel Mitieus) en de Porsche Lorient Racing Porsche 991 Cup (#64, Philippe Polette/Frédéric Lelievre/Frédéric Ancel) waren langdurig in duel voor de overwinning in de klasse SP2. In de laatste ronde raakte de Porsche Lorient Racing-Porsche 991 Cup zonder benzine, kwam de pits in en verspeelde de eerste plaats aan de B2F compétition Porsche 991 Cup. De VDS Racing Adventures-MARC Focus V8 (#58, Raphaël van der Straten/Thierry de Latre du Bosqueau) was 50 minuten voor het einde van de race in botsing gekomen met de Porsche Lorient Racing-Porsche, maar wist toch de derde plaats in de klasse te behouden.
In de klasse SP3-GT4 wist de Besaplast Racing-Audi TTRS (#233, Franjo Kovac/Milenko Vukovic/Tomás Pekar) zijn comfortabele voorsprong uit het eerste deel van de race vast te houden. Met vijf ronden achterstand eindigde de RTR Projects-KTM X-BOW GT4 (#221, Sergej Pavlovec/Daniel Skalický/Tomas Miniberger/Erik Janis) als tweede in de klasse. Ondanks een gebroken ophanging in de beginfase van het tweede racegedeelte kwam de Optimum Motorsport-Ginetta G55 GT4 (#231, Adrian Barwick/Dan O'Brien/Tom Hibbert) nog als derde in de klasse over de eindstreep.
Het Team Altran Peugeot bezette met zijn twee gloednieuwe auto’s de eerste twee plaatsen in de TCR-klasse. De overwinning ging naar de Team Altran Peugeot-Peugeot 308 Racing Cup (#308, Guillaume Roman/Thierry Blaise/Kim Holmgaard) met een voorsprong van één ronde op de zusterauto, de Team Altran Peugeot-Peugeot 308 Racing Cup (#908, Stéphane Ventaja/Thierry Boyer/Michael Carlsen). Met 36 ronden achterstand slaagde de Speed Factory Racing-Audi RS3 LMS SEQ (#109, Jesus Fuster/Miguel Abello/Mirko van Oostrum/Jaime Fuster) er niet in om de aansluiting te behouden, dit team eindigde als derde.
Het enige A3-team, de Pfister-Racing Team-SEAT Leon Supercopa (#150, Mario Krall/Christof Pichler/Wolfgang Kriegl/Gerald Heigis), hield ook in druk verkeer het hoofd koel en bracht de auto als 25e algemeen over de eindstreep.
De vierde wedstrijd van de 24H SERIES powered by Hankook, de Hankook 24H CIRCUIT PAUL RICARD, vindt van 5 t/m 7 mei plaats. In de tussentijd komen de 24H TOURING CAR ENDURANCE SERIES powered by Hankook en de 24H PROTOTYPE ENDURANCE SERIES powered by Hankook in actie tijdens de Hankook 12H MAGNY-COURS, van 21 t/m 23 april. Nadere informatie is te vinden op www.24hseries.com.
24H Series by Creventic
Tweet