van der Horst

Hockenheim: Rast scoort onwaarschijnlijke zege in Race 2 - Audi 1-2-3

René Rast - Audi
René Rast - Audi
René Rast heeft een schitterende zege gescoord in de tweede DTM-race op de Hockenheimring. De kampioen van 2017 maakte een sterke comeback nadat hij zich pas als zestiende had gekwalificeerd met een technisch probleem, bovendien werkte hij onderweg twee pitstops af. Audi scoorde overigens een 1-2-3 nadat de RBM BMW M4 Turbo van polesitter Philipp Eng terugviel in de rangschikking.
  • Dreamdrive
De Team Rosberg Audi RS5 Turbo van Rast kon in de openingsfase meteen vier plaatsen goedmaken alvorens de safety car naar buiten kwam om de gestrande Audi van Loïc Duval weg te laten slepen. De Duitser besloot om vers rubber te laten monteren, goed wetende dat een bandenwissel onder safety car niet telt als verplichte stop en hij later dus opnieuw zou moeten pitten. Net voor de herstart sloot hij weer aan achteraan het pak en in slechts een handvol ronden sneed hij door het veld om uiteindelijk de leiding af te snoepen van Philipp Eng in de Spitzkehre. De Oostenrijker viel later nog terug naar de vierde plaats.

Rast maakte vervolgens nog een tweede pitstop en moest daarna enkel Paul Di Resta nog voor zich dulden. De Schotse Aston Martin-rijder zat op een gelijkaardige strategie als Rast en kwam enkele ronden later ook voor een tweede keer de pitlane opzoeken. Met vers rubber bouwde Rast nog een mooie voorsprong uit op merkgenoten Nico Müller (+11.922s) en Robin Frijns (+12.184s), laatstgenoemde scoorde daarmee zijn tweede podium op rij. Di Resta hield de eer van Aston Martin hoog en kwam net een paar bochten te kort om de zesde plaats van Timo Glock (BMW) af te snoepen. De WRT Audi's finishten achteraan na een drive-through en trage pitstop.

Foto's: DTM



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Deutsche Tourenwagen Masters op zondag 5 mei 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Hockenheim DTM.
  • Powercars

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons